Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bluetooth parkoppling med iphone6 funkar inte


tjorven

Rekommendera Poster

Hejsan. Det verkar vara något problem med bluetooth i antingen datorn eller iphonen. Mbp ser iphonen i airdrop och i bluetoothinställningar. Iphonen upptäcker mbp i inställningar men vill inte ansluta och den hittar inte mbp i airdrop.

 

När jag försöker parkoppla via mbp så ploppar kodnumret upp - försöker jag godkänna den på iphonen får jag ett felmeddelande som säger något i stil med att den här mbp stöds inte.

 

Datorn är en retina 15" late -13. i systeminställningar står det typ att allting stöds och det känns som den borde vara tillräckligt ny.

 

Det är en iphone6 med 8.1

 

De ligger typ bredvid varandra när jag testar.

 

Har inte fått airdrop eller handover att funka...och båda går väl via bluetooth...så något är knepigt.

Hur felsöker jag? Är det datorn eller telefonen som är bajs?

 

(har ingen bluetoothmus eller någon annan manick här hemma som jag kan testa mot tyvärr)

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Der Rottweiler

Hej tjorven,

har samma problem med en MacBook Pro (Sommer 2012) och en Iphone 6 Plus. Tyvärr ingen lösning....

Jag får följande info:

Anslutningen misslyckades "....MacBook Pro" stöds inte.

Hittade du något svar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tjorven,

har samma problem med en MacBook Pro (Sommer 2012) och en Iphone 6 Plus. Tyvärr ingen lösning....

Jag får följande info:

Anslutningen misslyckades "....MacBook Pro" stöds inte.

Hittade du något svar?

 

nej inga svar än. jag har inte uppdaterat till senaste ios än...så jag tänkte se om det gör någon skillnad. men du kanske redan har provat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har uppdaterat telefonen till 8.1.3 men det funkar fortfarande inte. I macens systeminställningar står iphonen med under bluetooth uppkopplingar, där står även en lång lista på alla "tjänster" som iphonen stöder antar jag.

 

Men det går fortfarande inte att parkoppla. I bloothoothinställningarna söker den lite sen står det bara att enheten (iphonen) inte stöds.

 

Jag fick igång airdrop...men har inte fått handover att funka.

 

Det kanske är dax att få tag på applesupporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Har samma fenomen! Senaste iosen på båda men funkar inte ändå. Har ni hittat någon lösning?

 

Suss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig så började meddelanden fungera häromdagen, helt plötsligt utan att jag hade planerat det. antar att det kanske beror på uppdatering av ios?

har inte orkat hålla på och undersöka det något mer. meddelanden är den enda jag har upptäckt det på än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...