mpower Postad 11 december, 2014 Share Postad 11 december, 2014 Har försökt hjälpa en vän som har en iPhone med ett iCloud-konto på. Det är aktivt men behöver ett lösenord för att göra ändringar under inställningar för iCloud. Vi har provat massa olika lösenord på iCloud.com så att kontot har avaktiverats, så ända sättet att gå vidare är att nollställa kontot. Problem är att kontot är knutet till en e-postdomän som inte används/finns längre. Någon som vet om det finns något sätt att fixa detta på? I det stora hela skulle man kunna fixa ett nytt iCloud-konto men i sådana fall går alla anteckningar förlorade. Provade senast att återställa telefonen i DFU-mode och där igenom skapa ett nytt iCloud-konto, men då fick vi ju inte med just anteckningarna. Provade där efter att återställa säkerhetskopian från iTunes men då var vi tillbaka med det gamla kontot som nu är inaktiverat och som vi saknar lösenordet till. Kan man möjligtvis föra över anteckningarna till Macen/datorn, återställa telefonen och skapa/använda ett nytt iCloud-konto som man för över anteckningarna till på telefonen? Måste ju gå att lösa på något sätt! Tacksamt för tips/idéer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpower Postad 12 december, 2014 Författare Share Postad 12 december, 2014 Har själv kommit på en lösning, att kopiera alla anteckningar från telefonen till ett mail och skicka iväg. Därefter radera befintligt iCloud-konto från telefonen och skapa ett nytt konto där personen i fråga får se till att komma ihåg sitt lösenord. Slutligen lägger man in anteckningarna från mailet i anteckningarna igen. Fixat! Kanske inte den självklara lösningen men det funkar ju. God Jul på er allihop! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hummel Postad 12 december, 2014 Share Postad 12 december, 2014 Har personen ifråga köpt några appar med sitt gamla Apple-ID så måste dessa köpas en gång till på nya kontot tror jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpower Postad 15 december, 2014 Författare Share Postad 15 december, 2014 Har personen ifråga köpt några appar med sitt gamla Apple-ID så måste dessa köpas en gång till på nya kontot tror jag. Det har du rätt i. Men personen i fråga använder inte samma konto för AppStore som iCloud, konstigt nog. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.