Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Enklaste sättet att ringa på?


carlsson

Rekommendera Poster

Det här händer mig väldigt ofta, och jag antar att det händer de flesta människor:

- Man läser en textmassa innehållandes ett telnr. Detta nummer vill man ringa.

 

Problemet: Det verkar inte finns något enkelt sätt att göra detta på. Vilket ju låter helt osannolikt galet!? I en normal värld hade man typiskt kunna hålla ner fingret på numret, och en dialogruta kommer upp med förfrågan "Ring". Och så verkar det vara i vissa appar, men det borde ju vara så över hela OS:et.

 

Det minst jobbiga sättet som jag kommit på är att kopiera numret, öppna telefonappen, klistra in numret och sen ringa. Men det är jobbigt och tar en evighet. Finns det ingen app eller motsvarande som löser detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett nummer som är formaterat som ett telefonnummer får jag frågan ifall jag vill ringa när jag trycker på numret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett nummer som är formaterat som ett telefonnummer får jag frågan ifall jag vill ringa när jag trycker på numret.

Som sagt, det funkar i vissa program, men inte alltid.

 

Och sen borde systemet egentligen skita i om det är formaterat som ett telnr eller inte. Är det en nummerserie på mer än fem siffror så borde man kunna ha alternativet att t ex hålla ner fingret på numret varvid en meny kommer upp. Det är ju ingen som tvingar en att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...