boevil Postad 27 november, 2014 Share Postad 27 november, 2014 De tre "fria" månaderna kostar 169 kr. Så här står det på fakturan: 3 fria månader Storytel | månadsavgift 169 kr | kr inkl moms 507 kr 3 fria månader Storytel | månadsavgift -169 kr KAMPANJ | kr inkl moms -338 kr Dvs först "betalar" jag för tre månader: 3 x 169 kr = 503. sedan dras två månader av : -2 x 169 kr= -338 Jag ska ringa Telia i morgon, men kanske nå'n mer är drabbad... eller så tänker jag fel ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 27 november, 2014 Share Postad 27 november, 2014 Fria är fria. Dvs de ska inte kosta en krona. Ett erbjudande kan ha tex tre fria månader och de ska vara kostnadsfria. Sen fortsätter det med de som ska betalas till normalpris. Det står dem väl fritt att debitera och kreditera så länge det blir plus minus noll. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst anonymacy Postad 28 november, 2014 Share Postad 28 november, 2014 Du kanske ska kolla föregående faktura också, du kanske var sen med uppsägningen? Isf har du kanske redan betalat 169 minus 169 kronor på förra fakturan och får nu betala 3x169 minus 2x169 kronor på denna faktura?? Jag har haft det där och man ska veta att abonnemanget fortsätter att heta "3 fria månader Storytel" även efter att man börjat betala av någon outgrundlig anledning... Erfarenhetsmässigt så har man ju ofta missat något när man hittar fel på fakturor men det är självklart bra att kolla upp det! Ring! :-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 4 december, 2014 Författare Share Postad 4 december, 2014 Du kanske ska kolla föregående faktura också, du kanske var sen med uppsägningen? Isf har du kanske redan betalat 169 minus 169 kronor på förra fakturan och får nu betala 3x169 minus 2x169 kronor på denna faktura?? Jag har haft det där och man ska veta att abonnemanget fortsätter att heta "3 fria månader Storytel" även efter att man börjat betala av någon outgrundlig anledning... Erfarenhetsmässigt så har man ju ofta missat något när man hittar fel på fakturor men det är självklart bra att kolla upp det! Ring! :-) Jag sa upp storytell dagen innan de 3 fria gick ut. Fick det även bekräftat från Telia. Men har gömt bort att ringa Telia o klaga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.