Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone sparar inte Match-låtar


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Har börjat använda ny iPhone och aktiverat iTunes-match på den. Hela mitt Match-bibliotek syns och jag kan spela låtarna men de sparas inte ned till telefonen efter att man lyssnat klart vilket väl är tanken...

Synd/dyrt att streama favoritalbumet över 4G om och om och om igen...

 

Vilken inställning har man missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen inställning för det utan det ska fungera automatiskt.

För att klargöra så det inte blir något missförstånd. Hur avgör du att låtarna inte är sparade på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Trots att jag lyssnat klart på låtar/album är alla fortfarande markerade med "i-molnet-ladda-ned"-symbolen

 

och

 

att jag under "Inställningar->Allmänt->Användning->Hantera lagring->Musik" kan konstatera att jag trots rätt mycket lyssnande bara har 10,2 Mb på telefonen som utgörs av U2 "I Still Haven't found What I'm Looking for" som jag dock inte har lyssnat på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt det du tycker är ett problem tycker andra vore toppen så utrymmet på telefonen inte minskade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

När det fungerar som det ska sparas musiken du streamat (lite som en cache) och sedan ska väl iTunes teoretisk sett fria upp utrymme automatiskt när telefonen börjar fyllas men det har väl inte fungerat heeeelt smooth för alla användare ännu... I praktiken får man då och då gå in och tömma lokala musikbiblioteket med jämna mellanrum...

 

iTunes Match är grymt bra om man har stort iTunes-bibliotek som man föredrar framför Spotify. Jag äger hellre musiken än lånar den, men så är jag ju en teknikens ålderman vid det här laget...

 

Nåväl - supporten gav följande tips som jag testar nu:

 

a ) logga in/ut ur iTunes

b ) hårdvaru-reset

c ) återställa inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Gjorde ovan åtgärder, ingen skillnad.

Provar att aktivera iTunes-match på annan, helt ren, iOS-enhet. Samma sak.

 

Verkar inte vara någon bugg eller inställning utan helt enkelt så att Apple i någon av de senare uppdateringarna av iOS valt att ändra på sättet som iTunes match beter sig? Inte helt ologiskt med tanke på att det inte var en helt önskad feature av alla och att det inte fungerade helst smärtfritt. Nåväl - verkar med andra ord som att man nu manuellt får välja det material man vill ladda ned... Funkar ju bra det också...

 

Intressant att supporten inte tycktes känna till detta... :sarcastic:

De kanske misstänkte SBK, vem vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina låtar laddas ner när jag lyssnar på dom så nag tror inte att Apple har ändrat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8.1.1 (12B436)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog hittat en bugg för låten är nerladdad men symbolen försvinner inte.

På bilden här kan man se att jag har stängt av mobildata men låten finns på min telefon men moln symbolen är fortfarande kvar.

 

 

 

post-45175-0-81733600-1417104903_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Visas den/de under "Inställningar->Användning->Lagring->Musik"?

Prova med några låtar som du inte har på telefonen i nuläget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...