Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem Apple-id, iPhone5


TobiasHaugen

Rekommendera Poster

Hej!

Min flickvän ska sälja sin gamla 5a, problemet är att hon kan inte nollställa den eftersom att hon måste skriva in lösen på sitt Apple id. Den är alltså inloggad på hennes gamla Apple id, det är en hotmail som inte hon har kvar längre.

Så hur gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte problemet? Att hon inte har kvar sin Hotmail spelar ingen roll, hon ska kunna skriva in sitt lösen till Apple ID ändå. Och hennes Apple ID lösen behöver inte vara samma som hennes Hotmail-lösen. Apple ID har en mejladress som ID därför att det är dit som Apple skickar systemmeddelanden från Apple, i övrigt har den ingen funktion för Apple. Om man ändrar sin mejladress så är det lämpligt att man också ändrar sitt Apple ID till den nya mejladressen. Man behöver inte skapa ett nytt Apple ID för detta, utan man tar det Apple ID som man har och ändrar mejladressen i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har ändrat till ny adress på sitt apple-id, som hon använder nu på sin nya mobil. Men om man ska gå in och återställa den gamla 5an så står fortfarande den gamla adressen på apple-id. Hon minns inte lösenordet till de id:et. Och när hon ska beställa ett nytt lösenord så går det inte att skicka till mailadressen eftersom att den inte längre finns. Och det går inte att återställa med säkerhetsfrågor, då hon får ett meddelande om att födelsedatumet inte finns registrerat hos apple. Och detta är de enda alternativen till återställa hela telefonen/ta sig in på apple-id.

Detta gör dessutom att iCloudkontot på den telefonen inte går att logga in på, så den nya ägaren kan inte ta bort telefonen som enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det till att leta upp originalkvittot för telefonen och kontakta Apple eller en Service Provider för en "Disable Find My iPhone Escalation Request"

Räkna med att de vill ha ett par hundra för hanteringen av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har ändrat till ny adress på sitt apple-id, som hon använder nu på sin nya mobil. Men om man ska gå in och återställa den gamla 5an så står fortfarande den gamla adressen på apple-id. Hon minns inte lösenordet till de id:et. Och när hon ska beställa ett nytt lösenord så går det inte att skicka till mailadressen eftersom att den inte längre finns. Och det går inte att återställa med säkerhetsfrågor, då hon får ett meddelande om att födelsedatumet inte finns registrerat hos apple. Och detta är de enda alternativen till återställa hela telefonen/ta sig in på apple-id.

Detta gör dessutom att iCloudkontot på den telefonen inte går att logga in på, så den nya ägaren kan inte ta bort telefonen som enhet.

Jag tycker att det låter som att hon har skapat ett nytt Apple ID istället för att ha ändrat det gamla... När man ändrar ens existerande Apple ID så märker enheterna av det, jag har ändrat samma Apple ID själv flera gånger och det har inte varit något problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...