Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med radering/installation av iMac!?


VOVERORA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Undrar om nån vill vara jättesnäll och hjälpa till med installation av ny iMac och radering av min gamla!?

 

Har en iMac late 2009, som jag ska sälja till min pappa. Den ska raderas och ominstalleras med Yosemite. Med hans apple-ID. Ska köpa en ny iMac mid 2011, som ska installeras och alla mina gamla inställningar ska in i den. Kör Time Machine till en Time Capsule trådlöst, så där finns säkerhetskopian som jag ska använda. Har även Yosemite på USB-sticka. Har den installationen nåt med mitt apple-ID att göra?

 

Nån som orkar/vill tala om hur jag ska gå till väga? Gärna steg-för-steg :)....

 

Med vänlig hälsning, V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök i hjälpen och du skall finna....

 

Finder -> Hjälp -> Installera OS X

post-34005-0-40504300-1408215942_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis har säljaren rensat iMacen du köper så du får ett tomt system, alltså bara OS X på... Och då kan du hämta in din Time Machine säkerhetskopia genom Flyttassistenten så får du dina grejer, det är väldigt enkelt. Yosemite får du inte med i säkerhetskopian för TimeMachine lagrar inte OS X, men du kan köra en uppgradering inifrån datorn eller ja köra in det från USB-minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack! Det låter ju lätt! :)

Nu sitter jag här med den nya:). När jag skulle uppdatera den från Mavericks till Yosemite, som jag har på USB, fick jag ett felmeddelande: Kunde inte hitta installationsinformationen för den här datorn", och det fungerade inte att komma vidare. Varför?

Håller på att hämta hem det från App-store igen istället. Hoppas att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...