Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svärfar köpt hus i Miami/Fort Lauderdale hur skaffa ADSL och mobilabon


walles

Rekommendera Poster

Svärfar har köpt sommarhus i Fort Lauderdale, vilket är riktigt trevligt för mig ;-)

Han vill ha internet/ADSL/DSL och så vore det bra med ett telefonnr som är "fast" i USA som man kan ringa till och från.

Kollade med AT&T och dom behöver Social Security Number eller något annat som t.ex. amerikanskt körkortsnummer, det är blir ju svårt.

Är det någon här på detta eminenta forum som kan förklara något bra sätt att skaffa internet och telefon i USA när man är svensk medborgare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inget bra besked !

 

Att skaffa abonnemang här måste han ha ett Social Security Number

Det får man när man fått en anställning utan det tror jag att det är omöjligt ( Om han inte har någon här som som tecknar abonnemanget .

 

Med vänlig hälsning,

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå men tack för snabbt svar! Får söka vidare. Kanske finns någon svensk operatör som har billigt abonnemang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns specialregler som man kan uppfylla om man vill ha ett SSN. Läs mer här. Citat:

 

"Government benefits or services: If you do not have permission to work, you may apply for a Social Security number only if:

  • A federal law requires you to provide your Social Security number to get a particular benefit or service; or
  • A state or local law requires you to provide your Social Security number to get general assistance benefits for which you already have qualified.

If you need a number to meet these state or local requirements, you must bring us a letter from the government agency. It must be on letterhead stationery (no form letters or photocopies) and:

  • Specifically identify you as the applicant;
  • Cite the law requiring you to have a Social Security number;
  • Indicate that you meet all the agency's requirements, except having the number; and
  • Contain an agency contact name and telephone number."

Det kan ju vara att man har rätt till en rollator, vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...