Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råd inför ev köp!


VOVERORA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ska titta på en beg iMac i helgen, med följande spec:

 

iMac (mid 2011) 27 tum

Processor: 2,7 GHz Intel Core i5

Minne: 32 GB 1333 MHz DDR3

Grafik: AMD Radeon HD 6770M 512 MB

1 TB hårddisk

 

Har idag en late 2009 , 21,5", 3.06 ghz, 256 MB RAM.

 

Tror ni jag kommer att uppleva att 2011:an är kvickare? Är det en bra uppgradering?

 

Är 8500:- ett rimligt pris att betala?

 

Jättetacksam för lite råd!

 

Med vänlig hälsning, V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fråga ett säger jag ja

På fråga två säger jag ja

På fråga tre säger jag ja

:)

Från 2011 är det en rejäl teknikuppgradering med mycket snabbare hårddiskbuss. Slänger du i en SSD går den i full fart. I 2009 i halva den farten. Du har Thunderboltanslutning som gör att du kan köra externa diskar även SSD i nästan full fart. 8500:- är väl varken bra eller dåligt. Enligt Geekbench snackar vi ca 100% mer kraft. Pruta lite till... :)

post-363-0-16282000-1416508732.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!:) Vet inte om jag kan pruta mer, men ska absolut försöka!:) Sen kanske jag behöver lite hjälp med att få över allt från min Time Capsule till den nya! Hoppas nån kan hjälpa mig om det behövs... Eller det kanske är smidigt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :) Vet inte om jag kan pruta mer, men ska absolut försöka! :) Sen kanske jag behöver lite hjälp med att få över allt från min Time Capsule till den nya! Hoppas nån kan hjälpa mig om det behövs... Eller det kanske är smidigt?!

Jag är inte så bra på det, men det finns duktigt folk här som gärna hjälper till. Men fråga INNAN du ställer till nåt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är nu då om den är värd 8500:-?! Går inte att pruta mer:(. Svårt det där med begagnatpriser. Och spannet ganska är stort om man tittar på Blocket. Vad säger ni? Ska jag köpa?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är nu då om den är värd 8500:-?! Går inte att pruta mer:(. Svårt det där med begagnatpriser. Och spannet ganska är stort om man tittar på Blocket. Vad säger ni? Ska jag köpa? ;)

Den är värd det du vill betala.

...

Tänk på att det kommer en ny generation iMacar inom kort. Intel släpper en ny processorfamilj vilket gör att det kommer en ny drös med nyare begagnat till skapliga priser. Då kanske du får en årsmodell nyare för samma pengar. Men man kan alltid få mer sen.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...