Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få tillbaka originalikoner på dokument?


mpower

Rekommendera Poster

Någon som vet om man kan få OS X att visa originalikonerna på dokument istället för Apple egna vita dokumentikoner? Det gäller ju det mesta som Office, FileMaker, Photoshop osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dokumentet är kopplat till mjukvaran så visas symbolen för den mjukvaran, alternativt en förhandsvisning av dokumentet (beroende på vilket läge som visas i Finder). Sekundärklicka på ett dokument och välj "Visa info", alternativt markera och välj Arkiv - Visa info, i Finder. I rutan som kommer upp så finns en rubrik som heter "Öppna med" och där letar du upp programmet som ska öppna dokumentet och så väljer du "Ändra alla" för att alla dokument av samma typ ska öppnas av samma program.

 


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upplevt samma problem sen jag gjorde en clean installation av Yosemite. Ikoner är helt vita eller byts inte även om man ändrar standardprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om dokumentet är kopplat till mjukvaran så visas symbolen för den mjukvaran, alternativt en förhandsvisning av dokumentet (beroende på vilket läge som visas i Finder). Sekundärklicka på ett dokument och välj "Visa info", alternativt markera och välj Arkiv - Visa info, i Finder. I rutan som kommer upp så finns en rubrik som heter "Öppna med" och där letar du upp programmet som ska öppna dokumentet och så väljer du "Ändra alla" för att alla dokument av samma typ ska öppnas av samma program.

 

 

 

Jo, det har jag ju förstått. Men det jag efterlyser är ju att bli kvitt förhandsvisningen och Apples egna ikoner för andra programs dokument. Vill att det visas programmens egna ikoner istället. Möjligt tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, det har jag ju förstått. Men det jag efterlyser är ju att bli kvitt förhandsvisningen och Apples egna ikoner för andra programs dokument. Vill att det visas programmens egna ikoner istället. Möjligt tro?

 

Ah, fixat! Innehåll -> Visa visningsalternativ och kryssa ur Förhandsvisa symboler :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...