Dundercalle Postad 18 november, 2014 Share Postad 18 november, 2014 Jag har haft min iPhone 5s i snart ett år, och batteriet börjar bli väldigt dåligt. Telefonen laddas full morgon, eftermiddag och kväll, dvs 3 laddcykler per dag i snitt. Den kan ibland stängas av redan vid 30-40% vilket är väldigt frustrerande. Battery CycleCount: 449 DesignCapacity: 1550 FullChargeCapacity: 1400 Status: Success BatteryCurrentCapacity: 65 BatteryIsCharging: true ExternalChargeCapable: true ExternalConnected: true FullyCharged: false GasGaugeCapability: true Kan man kräva batteribyte genom garanti? Och vänder man sig till Apple eller sin operatör där telefonen är bunden? Vänligen, Dundercalle Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 18 november, 2014 Share Postad 18 november, 2014 Det lär behövas en felkod för batteriet i Apples "iOS diagnostic" eller numer "AST2". Detta test går att fjärrköra. Så du kan väl testa att ringa Apple Care och förklara ditt problem och se om de vill köra diagnostestet. Återställ inte telefonen innan du kontaktar Apple då batteriloggningen även raderas. Kan behövas några dagars användning innan felkod för batteri loggas. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.