Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri iPhone 5s - Garanti?


Dundercalle

Rekommendera Poster

Jag har haft min iPhone 5s i snart ett år, och batteriet börjar bli väldigt dåligt. Telefonen laddas full morgon, eftermiddag och kväll, dvs 3 laddcykler per dag i snitt. Den kan ibland stängas av redan vid 30-40% vilket är väldigt frustrerande.

 

Battery
CycleCount: 449
DesignCapacity: 1550
FullChargeCapacity: 1400
Status: Success
BatteryCurrentCapacity: 65
BatteryIsCharging: true
ExternalChargeCapable: true
ExternalConnected: true
FullyCharged: false

 

GasGaugeCapability: true

 

Kan man kräva batteribyte genom garanti? Och vänder man sig till Apple eller sin operatör där telefonen är bunden?

 

Vänligen,

Dundercalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär behövas en felkod för batteriet i Apples "iOS diagnostic" eller numer "AST2".

Detta test går att fjärrköra. Så du kan väl testa att ringa Apple Care och förklara ditt problem och se om de vill köra diagnostestet.

Återställ inte telefonen innan du kontaktar Apple då batteriloggningen även raderas. Kan behövas några dagars användning innan felkod för batteri loggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...