Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka Mail mellan iPhone och iMac


gurra87

Rekommendera Poster

Godkväll

Har en hotmail-adress. Skulle vilja kunna synka mejlen på min iPhone och iMac. Alltså, om jag tar bort ett mejl i min iMac så ska det mejlet inte ligga kvar på iPhonen.

Är det någon enkel inställning? För jag har inte lyckas med detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör IMAP

 

Incoming IMAP
Server: imap-mail.outlook.com
Server port: 993
Encryption: SSL

Outgoing SMTP
Server: smtp-mail.outlook.com
Server port: 587
Encryption: TLS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör IMAP

 

Incoming IMAP

Server: imap-mail.outlook.com

Server port: 993

Encryption: SSL

Outgoing SMTP

Server: smtp-mail.outlook.com

Server port: 587

Encryption: TLS

Ok tack. Men mejl jag tagit bort på datorn ligger fortfarande kvar på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack. Men mejl jag tagit bort på datorn ligger fortfarande kvar på telefonen?

Är det en fråga eller ett påstående? (Du har formulerat meningen som ett påstående, men avslutar den med ett frågetecken.)

 

I alla fall: De mejl du raderat EFTER att du började använda IMAP kommer att försvinna från den andra enheten. De mejl du raderat på den ena enheten medan du körde POP3 finns nog kvar på den andra enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en fråga eller ett påstående? (Du har formulerat meningen som ett påstående, men avslutar den med ett frågetecken.)

 

I alla fall: De mejl du raderat EFTER att du började använda IMAP kommer att försvinna från den andra enheten. De mejl du raderat på den ena enheten medan du körde POP3 finns nog kvar på den andra enheten.

Sorry, var menat som en fråga.

 

Okej. Började använda IMAP på datorn igår och testade att ta bort lite mejl för att sedan titta i mobilen om de låg kvar. Och det gjorde de. Vilket jag tycker är märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske hjälper att ta bort och lägga till kontot på nytt i iPhonen? Hittar ingen info om man kör POP3 eller IMAP i en iPhone. Vet ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, var menat som en fråga.

 

Okej. Började använda IMAP på datorn igår och testade att ta bort lite mejl för att sedan titta i mobilen om de låg kvar. Och det gjorde de. Vilket jag tycker är märkligt...

Mejl som du fick in i datorn efter att du installerade IMAP ska försvinna från iPhone om den också är inställd på IMAP. Mejl som du hade innan IMAP påverkas inte.

 

IMAP innebär synk mellan enheter och samma mejl på webben, alltså en spegling. POP innebär ingen synk, utan mejlen hämtas lokalt.

 

Det kan absolut vara en bra idé att börja om med mejlen på iPhone och ta bort kontot för att installera det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frågan om hur man ser IMAP eller POP för mejlkontot. Du ser det under Inställningar - E-post, kalender, kontakter - ditt e-postkonto. Gå in där så står det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...