Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X verktygsprogram efter installation


mac23

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter här med panik. Såg på App store att där fanns en del uppdateringar, så funderade inte så mycket utan installerade (brukar aldrig uppdatera datorn men tänkte att nu skulle jag..) sen när datorn startats om kommer OS X - verktygsprogram upp! Jag förstår inte varför och vet inte vad jag ska göra. Har massor av viktiga dokument, skolanteckningar mm som jag ej hunnit säkerhetskopiera till min externa hårddisk... Så hur gör jag? Det kan väl inte bara ha försvunnit?

 

Jag har provat att starta datorn och samtidigt hålla i alt-tagenten - ingen skillnad. Har reparerat under skivverktyg men inga konstigheter där..

 

Är otroligt tacksam för svar! Har massor med viktiga dokument som jag måste ha :(

post-74383-0-80526200-1416262159_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga nu är inte att återställa din dator, det går att fixa. Det viktiga är att rädda dina dokument. Du ska ansluta din MBA till en annan Mac i så kallat target mode. Då dyker din Mac upp (om hårddisken alls längre fungerar) som en extern hårddisk på den andra Macen. På så vis kan du rädda dina dokument. Sedan kan du återställa din Mac. Ovanstående gäller tyvärr bara om den är en Mid 2011 eller nyare (då kom Thunderbolt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Target mode funger även med FireWire, så äldre datorer kan "räddas".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...