Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu ett... inlägg om minnen till iMac


HPro

Rekommendera Poster

...inlägg om minnen till iMac. VÄNTA! Ta det lugnt nu, tryck inte "bakåt-pil" riktigt än. En kort koncis fråga...eller ja...ett par frågor.

 

1. Har en iMac 2010 som jag ska köpa nytt minne till, har försökt tidigare och då har det inte funkat som det ska. Nu gör jag ett nytt försök. TITTAT HÄR: http://support.apple.com/sv-se/HT4255och HITTAT DETTA: https://www.dustinhome.se/product/5010642136/mac-memory

 

Precis som jag sa om mitt andra äktenskap så ser jag ingen anledning till att det inte ska funka denna gången?

 

2. Just nu innehåller ju datorn minnet ifrån när jag inhandlade den, vilket torde innebära två stycken 2GB i två "slottar". Vid ett eventuellt byte, måste jag avlägsna dessa och ersätta med de två nyinköpta...eller låter jag även de gamla vara kvar?

 

Tack för att du stannade kvar...

 

MVH HPro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har 4st slottar för minnen och högst troligt sitter där 2x2GB nu. Du har alltså två lediga minnesslottar att utöka det befintliga minnet med.

Om du tror dig klara dig på totalt 8GB minne så kan du få 2x2GB Apple minne av mig for free.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA! Vänligt erbjudande! Men jag hade väl i och för sig i ett längre perspektiv tänkt att utöka den totala mängden till 16gb...då jag skulle köpa, när plånboken och övriga betalningskrav tillåter, utöka med 4x4gb. Men jag vet att jag köpte "rätt" minne för ett år sedan, lite drygt, men att när jag satte in inte fick det att funka. Då fick jag förklaringen att det kunde vara så med Corsair minnen att dom helt enkelt inte funkade. Nu ska jag inte säga att mitt minne är absolut korrekt i fallet, men jag minns att det som jag fick tilltalat till mig skulle funka inte gjorde detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnen som passar Apples specifikationer ska fungera oavsett tillverkare. Men RAM-minnen och Mac kan vara lite kinkigt. En fördel är att köpa minnen som säljs som Mac-specade/testade så om det krånglar så slipper du tjafsa med någon pc-nisse som kör upp i ditt ansikte att du har köpt pc-minnen som inte fungerar på Mac. Vilket är nonsens.

...

Så det kan av outgrundlig anlendning krångla. Men sen är inte alla minnen friska heller fast de är nya...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så visst passar de minnen som jag länkade till i första posten till min iMac 21,5 mid 2010? Jag vill bara få en bekräftelse, jag har stirrat mig blind på specifikationerna så jag snart tycker grannens fru verkar attraktiv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dustinminnena passar. Ladda hem Mactracker som är ett program som kan ge alla fakta. Ett måste för alla Applenissar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Datorn har 4st slottar för minnen och högst troligt sitter där 2x2GB nu. Du har alltså två lediga minnesslottar att utöka det befintliga minnet med.

Om du tror dig klara dig på totalt 8GB minne så kan du få 2x2GB Apple minne av mig for free.

Jag har ingen svar utan ytligare en fråga. Jag vill öka farten i min iMac 2.66 GHz Intel Core 2 Duo med 2x2GB Ram och undrar om det går att köpa 2x4GB till denna. Skulle det också göra att datorn fungerar lite piggare än den gör nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen svar utan ytligare en fråga. Jag vill öka farten i min iMac 2.66 GHz Intel Core 2 Duo med 2x2GB Ram och undrar om det går att köpa 2x4GB till denna. Skulle det också göra att datorn fungerar lite piggare än den gör nu?

Är det en 20" Early-2008 så klarar den max 6GB, är det en 20" eller 24" Early-2009 så går det bra med 2x4GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...