Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud Drive försvann plötsligt


norda72

Rekommendera Poster

Arbetade vid min Mac Pro mid 2012 då ett meddelande kom upp på skärmen. Det stod att iCloud Drive slutat fungera på grund av något fel med den e-postadress som är registrerad med mitt Apple-ID. Jag uppmanades öppna iCloud i Systeminställningar för att åtgärda felet, men väl där visste jag inte vad jag skulle göra. Går det att få tillbaka iCloud Drive?



Jag har väl i och för sig inte använt funktionen hittills, men man vet ju inte hur det blir längre fram. I min bärbara MacBook Pro från 2009 har iCloud Drive aldrig fungerat, den är nog för gammal. Yosemite är installerat i båda datorerna.




Med vänliga hälsningar


Pär i Bollnäs


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag vill upprepa frågan norda72 ställer! Jag får dagligen ett meddelande på min iMac ( OS X Yosemite 10.10.1 ) enligt nedan.

 

Denna Mac kan inte ansluta till iCloud p.g.a. ett problem med ”xxx.xxx@xxx.xx”.

Öppna iCloud-inställningarna för att åtgärda problemet.

Senare iCloud-inställningar…

Problemet är ju att man inte får någon förklaring till vad problemet är och hur man ska göra för att lösa det.

Jag kan ansluta till iCloud manuellt. Jag har också en MacBook med motsvarande OS kopplad till samma iCloud-konto men där får jag inga felmeddelanden.

Någon som har förslag på åtgärd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först prova att logga ur från iCloud under iCloud-inställningarna. Därefter en säker start. (håll ner skift-tangenten ett par tre sekunder vid uppstart, logga in i datorn, sedan starta om). Och nu logga in igen på iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill upprepa frågan norda72 ställer! Jag får dagligen ett meddelande på min iMac ( OS X Yosemite 10.10.1 ) enligt nedan.

 

Denna Mac kan inte ansluta till iCloud p.g.a. ett problem med ”xxx.xxx@xxx.xx”.

Öppna iCloud-inställningarna för att åtgärda problemet.

 

Jag får också det här meddelandet flera gånger per vecka. Jag hittar inget fel, och allt verkar fungera. Det verkar som att 10.10.1 triggar det här felmeddelandet även när det inte finns något verkligt problem.

 

Dessutom får jag slumpvisa popup som tycker att jag måste logga in på nytt på iTunes, iBooks och Mac App Store. Litet smått irriterande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...