Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Seagate Backup Plus Slim


MacSunzet

Rekommendera Poster

Blir lite frustrerad då jag köpt en Seagate Backup Plus Slim för att föra över foton och bilder och diverse allt från min HD till en PC. Seagaten går inte att använda som drop- and drag verkar det som.

 

Tycker att killen på Elgiganten, där jag köpte varan, borde vetat att det inte var detta jag var ute efter, då jag förklarade syftet med backupen för honom. Nu sitter jag med en öppnad vara som jag kanske inte har nytta av. Tror ni man kan lämna tillbaka den om det är så att det inte fungerar så som jag trodde?

 

Eller kan jag använda Time Machine en gång och sedan föra över det som läggs där på en PC alt att man arbetar mot Seagaten? Den kommer innehålla många privata filer som helst inte skall läggas på PC:n den kommer kopplas till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att den externa disken är formaterad med formatet NTFS som bara Windows kan skriva till? OS X kan bara lära NTFS-formaterade diskar, inte skriva till dom utan att man installerar tillägg för det som fungerar mer eller mindre bra.

 

Formatera om den som ExFat så kan både PC och Mac läsa och skriva till disken direkt utan extra programvaror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte använda TimeMachine om du vill ha informationen över till en PC. TimeMachine gör om hårddiskens filsystem till Mac och Windows (PC) kan inte läsa Macens filsystem. Det finns lösningar med extra mjukvara som kan sägas översätta från ett filsystem till ett annat, men det kostar och ja det fungerar väl så där. Bättre följa Mattes förslag om formatera den nyköpta hårddisken till ExFat. Detta görs i programmet Skivverktyg som ligger i mappen Verktyg som ligger i mappen Program i Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...