Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni som har fått iphone 6


kalele

Rekommendera Poster

Hur gick det med aktiveringen av simkort? Jag har operatören 3 och fick min Iphone idag. Direkt när jag aktiverade simkortet så slutade simkortet i gamla telefonen att fungera och i min Iphone 6 står det " Kan inte hitta simkort" och man kan inte ens surfa på mobilen utan man kommer bara till inställningssidorna i början.. Så sitter här utan mobil :/ Hur lång tid tog det för er innan aktiveringen var gjord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har telia och bytte sim direkt i butiken när snubben kollade på. funkade direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har telia och bytte sim direkt i butiken när snubben kollade på. funkade direkt.

Behöll du samma nummer eller tog du ett nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöll du samma nummer eller tog du ett nytt?

Allt är samma men jag bytte från mini-sim till nano-sim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är samma men jag bytte från mini-sim till nano-sim.

 

Hmm minns du om du endast kunde komma till startsidan och inte vidare? Dvs när han satte in simkortet.. är rädd att det ska vara något fel på mitt sim :(:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett liknande problem, men mitt SIM från min iPhone 5 vägrade funka i min nya 6:a, så jag provade med ett annat SIM och då funkade det, bytte jag sen till mitt andra SIM så fungerade det också, men endast sporadiskt. Det visade sig att det helt enkelt var fel på SIM-kortet. Tror tom att det gamla var något tunnare än det nya (båda var Telia). Så jag tror du behöver ett nytt SIM-kort, alternativt om du kan prova med ett som du vet fungerar bara för att aktivera telefonen med rätt operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget annat fungerande för att det är ett nano sim-kort :/ Har bara ett mikro sen tidigare.. suck ska man behöva åka ner till trebutiken idag??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget annat fungerande för att det är ett nano sim-kort :/ Har bara ett mikro sen tidigare.. suck ska man behöva åka ner till trebutiken idag??

gör det så blir det rätt på en gång...se till att testa att det funkar medan du är i butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...