Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma åt iMessage på iPhone som inte startar?


JonnaL

Rekommendera Poster

Min sambos iPhone 4S går inte att starta pga vattenskada. Den kommer till läget med Apple-loggan sen stängs den av igen. Jag tänkte kolla, som den okunnige jag är, går det att komma åt smsen som skrevs via iMessage på typ iCloud eller något utan att behöva (kunna) starta telefonen? Har inte gjort någon backup på telefonen innan den dog..

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. iCloud på webben har inte iMessage (iMessage är inte en del av iCloud, utan en separat tjänst). Om du haft iMessage aktiverat på Macen så borde du ha kvar dina meddelanden där. Nu har iMessage ingen historik, dvs meddelandena är inte sparade på Apples servrar så man kan inte gå tillbaks och hämta upp dem. För att de ska finnas i Macen måste du alltså haft det aktiverat så Macen har tagit emot och lagrat meddelandena lokalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. iCloud på webben har inte iMessage (iMessage är inte en del av iCloud, utan en separat tjänst). Om du haft iMessage aktiverat på Macen så borde du ha kvar dina meddelanden där.

Tack för så snabbt svar! Hur vet jag om jag har iMessage aktiverat på Macen? *kan inte så mkt*

Vet du om det finns något program som kan jailbreaka en iphone som bara kan bli ansluten i recovering läget? Provade ett program men då var det bara itunes som kände av telefonen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får meddelanden på Macen så vet du att det är aktiverat, de ska dyka upp i en liten ruta på skärmen när de tas emot och sedan försvinna in i notiscentret - på ungefär samma sätt som notiscentret i telefonen fungerar... iMessage på Macen finns i programmet Meddelanden. Öppna Meddelanden och kolla. Om du inte har några meddelanden från iMessage där så ja så finns de inte där.. I Meddelanden - Inställningar - Konton så ser du vilka konton du har, och har du ett iMessage konto ska det synas där och under ditt Apple ID för kontot ska det stå iMessage. Klickar du på kontot så får du upp en ruta där "Aktivera det här kontot" ska vara förbockat för att det ska vara aktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera program som kan ta hem information från en iPhone utan iTunes, exempelvis Touch Copy som jag använder själv. Jag vet dock inte om någon av dem klarar av en telefon som är skadad på det sättet som din sambos. Du kan ju alltid ladda ner en demoversion och prova...
http://www.wideanglesoftware.com/touchcopy/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...