Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hantera bilder IPhone och lagring


LarsR

Rekommendera Poster

Hej! Har försökt många gånger få grepp hur jag ska göra med mina bilder i Iphonen. Har en 64GB Iphone5 med ca 56GB Bilder på.... Använder mig av PC pga program som bara finns till PC etc.

 

Allting fungerar klockrent med IPhone men då det kommer till att lagra bilder hantera och lagra bilder externt och hantera dessa så måste man lämna den trygga IPhone världen och det finns ingen så här gör du lösning verkar det som. Har jag fel?

 

Har funderat en hel del på hur jag skulle vilja ha det eller måste kanske jag ska tillägga.

 

1. Tar mycket kort

2. Minnet blir fyllt

3. Ladda över alla bilder till antingen

3.1. Datorn (Dock så finns inte platsen där

3.2. Ladda över till en NAS Disk

3.2.1 Hur ska detta göras? Bör man behålla IPhonens namn på bilder eller döpa om dessa?

4. Välj ut de viktigaste bilderna ifrån varje händelse, (resor, fester etc...) och lägg dessa i mappar(?) som sedan syncas in på IPhonen,

5. Vid behov och gärna på något sätt kunna komma åt de bilder som man inte har lagt till i mapparna men som man gärna skulle vilje se som till exempel ifrån en resa.

 

Det känns som att detta borde vara ett standard problem som skulle ha en standardlösning men jag hittar inte något dylikt.... Grrrrr!

 

 

6. Tittar jag på IPhonens mappar i utforskaren så ligger dessa huller om buller i tio mappar och de ligger inte i tidsordning men Iphonen verkar ha koll på detta.

 

 

Någon mer därute som har samma dilemma? Tips tas varmt emot!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardlösningen är iCloud bibliotek som iOS 8.1 har stöd för. Detta innebär att dina bilder finns på nätet. Det finns en funktion som innebär optimering av bilderna så att du har dem i mindre storlek på iPhone men i full storlek på iCloud bildbibliotek. Som standard har du 5Gb på iCloud utan att det kostar något och här samsas dina mejl, dokument etc. om utrymmet tillsammans med bilderna. Men det går att för en mindre summa köpa till extra utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har precis suttit i supporten 53 minuter och personen var fantastisk på att försöka hjälpa mig. Fick ungefär samma svar där förutom att han inte hade hunnit testat det och det tog lite tid för honom att aktivera och ladda upp bilderna.

 

Fungerar denna lösning så betalar jag gärna för tjänsten.

 

Vet du något mera om hur det är att föra tillbaka bilderna till IPhonen efter att man har laddat upp till ICloud? Dvs kan man ladda upp bilderna köpa en ny telefon med större minne och ladda ner bilderna och få telefonen att vara precis som att man aldrig laddade upp bilderna?

 

Mitt problem nu är att uppdatera till IOS 8 har bara 340MB ledigt.... Behöver väl 800MB för installation via ITunes.. Har rensat de flesta apparna redan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åkte på en 30 timmar återställning av backup igår.... Tydligen för lite minne på hårddisken behövde nästa 60GB för att få igenom backupen. Flytta filer ett antal gånger och fixa mera plats....

 

Har just beställt 200GB iCloud så det är perfekt med din länk för jag titta på min Icloud sida och kunde inte hitta lagring av bilder någonstans! Säker på att jag kommer att fixa det nu.

 

Stort tack för visat intresse Raphael! :)

 

Måste säga att jag även var mycket imponerade av Apples telefon service! Fantastiskt och helt underbart professionellt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...