Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

synkproblem med ny iphone6


dr zebra

Rekommendera Poster

Har installerat min nya iphone6 och synkade den med iTunes, men kontakter blev inte synkroniserat! Vågar inte testa att synka med iCloud för då kommer den väl att överföra min tomma adressbok till molnet, eller hur?

gjorde jag nåt fel vid grundinstallationen av den nya telefonen? Hur löser jag det här? Måste jag skaffa ett googlekonto och föra över kontakterna den vägen?? Känner mig riktigt dum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill använda iTunes för synkning av kontakter så måste du ställa in det först, det är inget som sker per automatik om du inte först har valt att det ska göras. Du ska ställa in enligt nedan (bild från senaste versionen av iTunes på Mac OS X Yosemite).

post-13591-0-82063500-1415465618_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller synkning med iCloud. Om du ställer in iCloud på Macen och väljer att Kontakter ska inkluderas i det, så kommer dina kontakter från Macen att finnas på iCloud ja och dessa är vad din iPhone plockar upp om du ställer in den på iCloud.

Observera att det är en dålig idé att köra både iCloud och iTunes för synkning av kontakter och kalender, för det blir bäddat för problem och risk för dubletter. Välj ett sätt och håll dig till det.

Jag tycker iCloud är smidigast eftersom det innebär att kontakter uppdateras automatiskt när en kontakt läggs till eller ändras. Om kontakten läggs till eller ändras i iPhone så genomförs den ändringen också i Kontakter på Mac, och om kontakten läggs till eller ändras i Kontakter på Mac så genomförs den ändringen också i Kontakter på iPhone. Det är alltså den senaste aktiviteten som styr synkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, Jag har en gammal mac med osx 10.6.8 vilket är stenåldern, jag vet, och jag har försökt se om iPhone 6 går att synka mot den men hittar inte någon information någonstans om detta... finns någon med bra information om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Apple:

"Syncing with iTunes on a Mac or PC requires:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synkning via iTunes (minst 11.4) fungerar mellan iPhone 6 och Mac OS X 10.6.8. Det som kan vara mer problematiskt är om du försöker använda iCloud för synk, därför att Mac OS X 10.6.8 inte stödjer iCloud fullt ut... det är för gammalt för det... Det är från Lion det kom och ja ju nyare OS X desto mer iCloud stöds... iCloud-mejl funkar, men kalender och sånt mer trubbel med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! nu funkar det. "Det är lätt när man gör rätt"... :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...