Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify offline efter uppdatering till OS Yosemite


anna.s

Rekommendera Poster

Hej, jag laddade ner OS Yosemite i går och efter det har spotify krånglat med att oftast hamna i offline-läge. Är det någon som skulle kunna säga vad som kan ha blivit fel?

Vänlig hälsning,

Anna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta hem den senaste versionen av Spotify. Ungefär samtidigt med Yosemite så släppte Spotify en uppdatering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta hem den senaste versionen av Spotify. Ungefär samtidigt med Yosemite så släppte Spotify en uppdatering...

 

​Tack för svar!

Jag tror att det är den senaste versionen som jag har, jag kan i alla fall inte se att det finns någon automatisk uppdatering att hämta. Jag har inte lagt på minnet när jag har uppdaterat, men det är version 0.9.14.13.gba5645ad som jag har, och det är en betalversion.

 

Jag gick in i spotify-inställningarna och såg att "streama med hög kvalitet" inte var förbockat. Jag testade att bocka för det och än så länge har det fungerat... Kan det vara lösningen? Hoppas, hoppas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var det inte inställningen av kvaliteten i strömmingen det hängde på, utan bara en tillfällighet att det fungerade. Kruxet är att jag inte blir klok på hur jag ser om det är senaste versionen jag har eller inte eller var jag kommer åt uppdateringen. Jag har läst att vissa har fått det att fungera genom att ta bort "cache-minnet" på något sätt, men jag vet inte hur man gör det. Är det någon som skulle kunna förklara?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag i alla fall lyckats ladda ner senaste versionen (jag hade verkligen hjärnsläpp!)... men det fungerar inte ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej igen,
Spotify fungerar fortfarande inte på datorn. Nu kommer felkod 117, d.v.s att det inte går att ansluta till Spotify, varje gång jag försöker starta det.
På telefonen funkar kontot som det ska.

Sedan några månader beter sig datorn dessutom skumt vid varje uppstart och kräver en slags "uppdatering" varje gång som tar flera minuter.

Jag har macbook pro och version 10.10.2 av yosemite.
Jag har gjort följande:
- startat i säkert läge
- kontrollerat skivan och behörigheter i skivverktygen
- laddat hem senaste versionen av spotify,

Skulle vara oerhört tacksam för tips eftersom jag börjar bli smått galen på det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Yosemite fungerar utmärkt för mig, jag har använt det varje dag sedan oktober 2014 och allt fungerar. Stabilt, säkert, och de program jag använder fungerar utmärkt. När jag uppgraderar OS X kör jag alltid en reparation av skivbehörigheter och en säker start. Speciellt Spotify fungerar perfekt i Yosemite.” /travesti på vad Ollie skrev innan.

 

Nej, skämt åsido, Yosemite har en massa skumt för sig, det är ett inte helt genomarbetat operativsystem som kontinuerligt uppdateras (inte fort nog dock). Version 10.10.3 kanske kommer att fixa ditt problem, vem vet. För egen del har jag beslutat att stanna kvar på Mavericks. Där funkar Spotify alldeles utmärkt. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Yosemite fungerar utmärkt för mig, jag har använt det varje dag sedan oktober 2014 och allt fungerar. Stabilt, säkert, och de program jag använder fungerar utmärkt. När jag uppgraderar OS X kör jag alltid en reparation av skivbehörigheter och en säker start. Speciellt Spotify fungerar perfekt i Yosemite.” /travesti på vad Ollie skrev innan.

 

Nej, skämt åsido, Yosemite har en massa skumt för sig, det är ett inte helt genomarbetat operativsystem som kontinuerligt uppdateras (inte fort nog dock). Version 10.10.3 kanske kommer att fixa ditt problem, vem vet. För egen del har jag beslutat att stanna kvar på Mavericks. Där funkar Spotify alldeles utmärkt. Lycka till!

Jaha du... Då får man kanske leva med det här ett tag då.. Tack för lyckönskning i alla fall! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tillägga att jag har lagt till spotify som undantag i brandväggen också, så det är inte heller brandväggen som spökar. Något är det ju onekligen som felar dock... Million dollar question: VAD?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett tips jag hittade efter lite googling:

 

Testa att avinstallera Spotify (släng till papperskorgen) och rensa bort allt innehåll som har med Spotify att göra i mapparna Application Support respektive Caches.

 

Dessa mappar hittar du i Biblioteket. I Finders huvudmeny - håll inne alt-tangenten och välj Gå, så kan du välja Bibliotek. Har du ett program som App Cleaner installerat så gör den det åt dig när du slänger programmet.

 

Personligen vet jag inte om man faktiskt behöver slänga själva programmet, eller om det räcker att bara ta bort mapparna med Spotifyinnehåll enligt ovan...

 

Men om du slänger programmet, ladda sedan ner den senaste versionen av Spotify och installera.

 

Sen är det inte säkert att problemet ligger hos Yosemite, det kan ju också vara så att Spotify inte fått till en stabil version. Törs dock inte säga att för mig så funkar Spotify utan problem med Yosemite, för då blir man bara häcklad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Törs dock inte säga att för mig så funkar Spotify utan problem med Yosemite, för då blir man bara häcklad...

Nej, då, det är väl bra för dig. Men har du sett några trådar nyligen där folk har problem med Spotify och någon annan version av Mac OS X? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Säkert att du har senaste versionen?

 

Jag kör nämligen en som heter;

post-74999-0-48715800-1425592119_thumb.png

Och den verkar va senaste enligt min mac...

 

Testa annars ladda ner den igen på deras hemsida och kolla vilken version du får...

 

Har aldrig haft några problem med min Spotify i Yosemite... Vet att jag haft liknande problem med att den alltid stod som offline ett tag med det var längesen, garanterat i Mavericks - om inte äldre...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, då, det är väl bra för dig. Men har du sett några trådar nyligen där folk har problem med Spotify och någon annan version av Mac OS X? :)

För användaren är ett problem ett problem, oavsett den bakomliggande orsakern. Vad som är den bakomliggande orsaken här vet vi inte, bara att det uppkom i samband med Yosemite. Men jag föreslår att vi släpper den diskussionen och ser om vi kan hjälpa TS.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här är ett tips jag hittade efter lite googling:

 

Testa att avinstallera Spotify (släng till papperskorgen) och rensa bort allt innehåll som har med Spotify att göra i mapparna Application Support respektive Caches.

 

Dessa mappar hittar du i Biblioteket. I Finders huvudmeny - håll inne alt-tangenten och välj Gå, så kan du välja Bibliotek. Har du ett program som App Cleaner installerat så gör den det åt dig när du slänger programmet.

 

Personligen vet jag inte om man faktiskt behöver slänga själva programmet, eller om det räcker att bara ta bort mapparna med Spotifyinnehåll enligt ovan...

 

Men om du slänger programmet, ladda sedan ner den senaste versionen av Spotify och installera.

 

Sen är det inte säkert att problemet ligger hos Yosemite, det kan ju också vara så att Spotify inte fått till en stabil version. Törs dock inte säga att för mig så funkar Spotify utan problem med Yosemite, för då blir man bara häcklad...

Tusen tack johnalder! Det var de där filerna som skulle bort! Vågar knappt tro att det är sant efter över ett halvårs krångel! Är så lättad och tacksam för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har aldrig haft några problem med min Spotify i Yosemite... Vet att jag haft liknande problem med att den alltid stod som offline ett tag med det var längesen, garanterat i Mavericks - om inte äldre...

 

 

Du vet väl att man inte får säga i detta forum att Yosemite fungerar? Alix blir sur på en om man yttrar något positivt om Yosemite och så börjar han häckla och travestera en... Spotify fungerar för mig med Yosemite, men det får man inte säga i detta forum för Alix... Har man ett fungerande Yosemite så blir man utsatt för mobbning här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Du vet väl att man inte får säga i detta forum att Yosemite fungerar? Alix blir sur på en om man yttrar något positivt om Yosemite och så börjar han häckla och travestera en... Spotify fungerar för mig med Yosemite, men det får man inte säga i detta forum för Alix... Har man ett fungerande Yosemite så blir man utsatt för mobbning här.

 

Hahaha... Ojdå, okay - hoppas Alix inte ser att jag skrev detta då alltså...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att man inte får säga i detta forum att Yosemite fungerar? Alix blir sur på en om man yttrar något positivt om Yosemite och så börjar han häckla och travestera en... Spotify fungerar för mig med Yosemite, men det får man inte säga i detta forum för Alix... Har man ett fungerande Yosemite så blir man utsatt för mobbning här.

Vad tröttsam och långsint du är. Jag vände mig ursprungligen mot att du vid ett flertal tillfällen skrev att du inte har problem med Yosemite när andra skrev att de hade det. Du får visst skriva så hur mycket du vill, men det är inte särskilt konstruktivt. För egen del gillar jag inte Yosemite, men det hindrar inte att jag kan gilla att andra är nöjda med det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha... Ojdå, okay - hoppas Alix inte ser att jag skrev detta då alltså...

 

:totaltgalen:

Ingen fara. Lycka till! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att fokus läggs på att jag har fått problemet löst och att jag är jättetacksam för alla som har velat hjälpa till! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat lite inlägg som inte tillför tråden något.

 

Nu drar vi ett streck i debatten.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga det hela så finns det problem med senaste OS X 10.10 Yosemite som förhoppningsvis blir bättre efterhand som Apple släpper uppdateringar av systemet. För vissa funkar denna version utmärkt, för vissa funkar denna version mindre bra, till synes utan synbar anledning för varför/varför inte det inte fungerar lika bra.

 

Har låst tråden och för de som önskar att fortsätta tjafsa om OS X "förträfflighet" (både bra och dålig) hänvisar jag till att skapa en tråd om det i papperskorgen.

 

Naturligtvis får man konstruktivt kritisera (både positivt och negativt) både Apple och OS X om det tillför aktuell tråd någonting, men skyttegravskrig undanbedes

 

 

Trådskaparen har fått svar på sin fråga och vi drar streck i debatten.

 

Mvh Mattias

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...