Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej ladda ner app


plexmar

Rekommendera Poster

Min sambo får felmeddelandet ''Objektet som hämtas igen är inte tillgängligt med detta apple-id'' när hon försöker ladda ner en app. Hon har aldrig haft appen tidigare. Vi har familjedelning och jag har appen, kan det påverka? Hon försöker ladda ner den på ''vanligt vis'' och inte genom familjedelningen (den finns av någon anledning inte med bland mina köp).

 

Vad kan man göra? Går alldeles utmärkt att ladda ner andra appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat runt efter ett svar, utan någon större framgång. Läste dock någonstans att alla appar inte stödjer familjedelning och att dessa appar inte alltid gick att ladda ner (det vanliga viset) om någon i ens familjedelning hade köpt appen. Kan det verkligen stämma? Okej om man inte stödjer familjedelningen, men känns osannolikt att dom skulle blocka köp för de som vill köpa appen (men råkar ha någon i familjedelningen som köpt appen innan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Familjedelning är en ny funktion och det kan vara så att gamla app:ar behöver uppdateras för att fungera optimalt även med köp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Valter Isander

Bug hos Apple/iOS.

Stäng av Fam.deln.

Logga ut på hennes enhet, även AppStore. Ange då Behåll...

Starta om.

Logga in igen.

Avvakta med att använda Famdeln.

 

Apple medvetna. Jag ringde dem idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valter Isander

Felet är alltså ---

Inte ens sedan vi stängt av Famdeln. kunde hon köpa appen jag hade. Fam.deln blev inte "avstängt".

Se föreg inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...