Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vissa appar funkar inte efter aktivering av "Familjedelning"


LexVer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har slagit på Familjedelning då alla har iOS 8.1 på prylarna ii familjen (jag är samordnare, frun och sonen medlemmar). Funkar sådär. Vissa appar funkar inte numera på frugans mobil, denna var tidigare synkad till samma Apple ID som mitt, men i och med familjedelning så skaffade hon ett eget Apple ID. Nu när jag försöker öppna vissa appar så får jag ett felmeddelande som lyder: Den här appen delas inte längre med dig. Om du vill använda den måste du köpa den från App Store.

 

Vissa andra appar funkar dock utan problem. Vad är problemet? Har försökt genom att radera appen och ladda ner den på nytt när jag är inloggad på frugans Apple ID men får ändå samma felmeddelande. Har för övrigt aktiverat "Dela mina köp" på alla konton...

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla applikationer går inte att dela, det är producenten av applikationen som bestämmer om den ska kunna delas med Familjedelning eller inte. Om du går in på App Store i telefonen och går in på en applikation, så ha fliken "Detaljer" och rulla ner tills du ser den tekniska beskrivningen av applikationen. Mellan kategorierna "Åldersmärkning" och "Kompatibilitet" så har du kategorin "Familjedelning". Här måste det vara markerat "Ja" för att applikationen ska kunna delas i Familjedelning. Om det står "Nej" här så kan inte applikationen delas i Familjedelning.

Och återigen, det är producenten - utgivaren - av applikationen som bestämmer detta, inte Apple. Familjedelning är en tjänst som Apple erbjuder, det är upp till app-utvecklarna om de vill haka på den eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla applikationer går inte att dela, det är producenten av applikationen som bestämmer om den ska kunna delas med Familjedelning eller inte. Om du går in på App Store i telefonen och går in på en applikation, så ha fliken "Detaljer" och rulla ner tills du ser den tekniska beskrivningen av applikationen. Mellan kategorierna "Åldersmärkning" och "Kompatibilitet" så har du kategorin "Familjedelning". Här måste det vara markerat "Ja" för att applikationen ska kunna delas i Familjedelning. Om det står "Nej" här så kan inte applikationen delas i Familjedelning.

 

Och återigen, det är producenten - utgivaren - av applikationen som bestämmer detta, inte Apple. Familjedelning är en tjänst som Apple erbjuder, det är upp till app-utvecklarna om de vill haka på den eller inte.

 

Jodå, det har jag koll på. Tyvärr är det inte detta som är problemet, en del appar som funkar har Nej och en del har Ja... Några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Hoppas du har hittat en lösning på problemet. Men jag tror att din fru måste radera apparna som hon har problem med och installera dom igen. Detta för att hon har bytt Apple ID på telefonen och detta känner apparna av. De apparna som har stöd för familjedelning skall ni troligtvis inte behöva att betala för igen.Så har jag fattat det iallafall :-) Har lite dålig koll på hur det är med de apparna som inte har stöd för familjedelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har aktiverat familjedelning och det fungerar klockrent för ett av barnen....men för det andra får jag precis samma problem som beskrivs här (för exakt samma appar). Någon som kollat med Apple?

 

MvH

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...