Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

senaste raderade bilder


tjorven

Rekommendera Poster

Hej. Fick just hem nya iPhonen och då givetvis ios8 med den. I bilder finns det nu en mapp med senaste raderade bilder som tydligen sparas i 30 dagar (sjukt onödigt). Hur raderar man den foldern? Eller åtminstone sänker till typ en dag?!

 

Om någon har något tips så hojta till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte och dessa bilder ligger inte lagrade lokalt utan i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka Ändra, sedan Radera alla.

 

Går det???

 

Edit: Nope det går inte

 

Edit: Det går att manuellt välja en och en bild och radera. Men det går inte att radera hela albumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Går det???

 

Edit: Nope det går inte

 

Edit: Det går att manuellt välja en och en bild och radera. Men det går inte att radera hela albumet.

Funkar för mig, har suttit någon timme nu och rensat luren (Kamerarulle) på diverse gamla kom-ihåg-foton. De hamnar i Senaste raderade. Klicka på Välj (inte Ändra som jag skrev tidigare) uppe i högra hörnet, sedan Radera alla i nedre vänstra hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar för mig, har suttit någon timme nu och rensat luren (Kamerarulle) på diverse gamla kom-ihåg-foton. De hamnar i Senaste raderade. Klicka på Välj (inte Ändra som jag skrev tidigare) uppe i högra hörnet, sedan Radera alla i nedre vänstra hörnet.

Fungerar fint för mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man får se "Senast raderade" som papperskorgen i datorn, det är samma process i två steg - först radera, så hamnar de i papperskorgen, sen töm papperskorgen. Men det vore kanske enklare om det också hette Papperskorgen istället för senast raderade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok man får väl leva med det helt enkelt...men en inställning på hur länge man vill spara...eller OM man vill spara hade ju vart gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok man får väl leva med det helt enkelt...men en inställning på hur länge man vill spara...eller OM man vill spara hade ju vart gött.

håller helt med dig tjorv. sjukt onödigt och (tills man lärde sig det) ganska pinsamt då dom foton jag inte ville att en viss person skulle se, tyvärr låg kvar så hen såg dom :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller helt med dig tjorv. sjukt onödigt och (tills man lärde sig det) ganska pinsamt då dom foton jag inte ville att en viss person skulle se, tyvärr låg kvar så hen såg dom :tappahakan:

ja tanken med att kasta foton är ju att man vill bli av med dem...så en folder med kastade foton är lite kontraproduktivt för det ändamålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så många som slängt bilder av misstag men är glada över denna nya funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så många som slängt bilder av misstag men är glada över denna nya funktion.

Ja det måste vara många som skrivit in och klagat...

Men det borde gå att stänga av funktionen n'est pas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det måste vara många som skrivit in och klagat...

Men det borde gå att stänga av funktionen n'est pas?

Om du har bilder att dölja kanske du ska använda en polaroid kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det måste vara många som skrivit in och klagat...

Men det borde gå att stänga av funktionen n'est pas?

En papperskorgsfunktion är väl bra att ha? Den autotöms dessutom efter 30 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...