Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5 skärm blinkar


nirran

Rekommendera Poster

Hej! Jag bytte ut min iPhone 5 skärm för ca. 2 veckor sedan själv, har fungerat bra utan några problem alls.

 

Däremot så var skärmen helt grå när jag vaknade i morse, telefonen var otroligt varm också, inte varit med om detta tidigare. Tänkte att den kanske blivit överhettad och dött helt. Jag provade däremot en dfu reset och efter det startade telefonen igen.

 

Skärmen blinkade väldigt mycket och väldigt fort, över en stor del av skärmen när den blev uppstartad. Blinkandet har "minskat" nu och är på en liten del mitt i skärmen just nu. Men jag vet inte om det blir mindre än vad det är just nu, har inte ändrat sig på några timmar än så länge iallafall.

 

Är det någon som vet vad felet kan vara och hur jag fixar det? Telefonen är inte varm just nu, skruvade upp den innan och tog loss skärmen och satte tillbaka då jag tänkte att det kunde vara något med kablarna för skärmen men det verkar vara samma fel iallafall.

 

Blinkandet syns nästan ingenting alls när jag dragit ner ljusstyrkan till det lägsta.

Blinkandet är inte så att det går från svart till bild utan mer att det blinkar ljusare än vad som är på bakgrunden väldigt fort. Skärmen fungerar bra i övrigt, touchen är det inget fel på och reagerar normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...