Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vit skärm efter wake up i Yosemite


Media-X

Rekommendera Poster

Efter uppgradering från Mavericks fungerar allt som det ska förutom att skärmen är vitgrå efter att ha gått i vila. Den lilla inloggningsrutan syns inte, men som tur är står cursorn på rätt ställe, så det går att skriva in lösenordet. Sätter jag däremot skärmen i vila manuellt och sedan väcker den, så uppstår inte detta fel.

 

Är det någon .plist-fil som är korrupt och som kan kastas, eller vad? Någon som kan hjälpa mig att få bukt med detta irriterande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all säkerhet FileVault som spökar....

 

Gå in i inställningar och stäng av om du inte vill ha det aktiverat...

 

(PS. FileVault är ju Apples egna system som krypterar hela hårddisken och detta verkar tydligen blivit aktiverat för alla/dom flesta som uppdaterat till Yosemite. Detta i sin tur kan sega ner hela datorn och då även datorns uppstart varje gång den går upp ifrån vila orsakad av nedstängd skärm...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all säkerhet FileVault som spökar....

 

Gå in i inställningar och stäng av om du inte vill ha det aktiverat...

 

(PS. FileVault är ju Apples egna system som krypterar hela hårddisken och detta verkar tydligen blivit aktiverat för alla/dom flesta som uppdaterat till Yosemite. Detta i sin tur kan sega ner hela datorn och då även datorns uppstart varje gång den går upp ifrån vila orsakad av nedstängd skärm...)

 

Tack för svaret. Jag hade dock inte FileVault aktiverat, så det är något annat fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat säker start?

Jag provade säker start och då är skärmen efter wake up som den ska. Har rensat alla cashar och slängt en del onödiga program, men det har inte hjälp. Skärmen är fortfarande vit med inloggningsikonen fullt synlig och fältet där man skriver in lösenordet inte synligt alls. Något är det som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...