Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande vid nedladdning av Yosemite


Chirose

Rekommendera Poster

När jag ska ladda ner Yosemite på min iMac så stannar nedladdningen halvvägs och så får jag meddelandet "Ett fel har inträffat, försök att hämta från köp". När jag då går in under fliken "köp" och försöker hämta nedladdningen så får jag samma meddelande igen. Det går alltså inte.

 

Hur gör jag för att kunna hämta Yosemite och installera den? Kan man radera Yosemite under "köp" på mac app store på något sätt, så att man kan börja om från början med nedladdningen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Launchpad-> Håll nere alt, klicka på X vid Yosemite appen.

Alternativt borde du kunna ta bort installationsfilen direkt i din programmapp med finder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Launchpad-> Håll nere alt, klicka på X vid Yosemite appen.

Alternativt borde du kunna ta bort installationsfilen direkt i din programmapp med finder?

Jag har prövat det, men det hjälper tyvärr inte. Det är fortfarande ett felmeddelande under "köp" i mac app store. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Launchpad-> Håll nere alt, klicka på X vid Yosemite appen.

Alternativt borde du kunna ta bort installationsfilen direkt i din programmapp med finder?

Vet du om man kan logga in med ett annat apple id och ladda ner Yosemite den vägen? Kan jag få uppdateringar till Yosemite då om jag använder mitt befintliga apple id sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemuppdateringar till OSX går att ladda ner utan behöva vara inloggad i App Store så det där ska väl inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemuppdateringar till OSX går att ladda ner utan behöva vara inloggad i App Store så det där ska väl inte vara något problem.

Tack! Det fungerade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...