Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad rekommenderar ni för Kontantkort 2015?


Jocke_med_kniven

Rekommendera Poster

Jocke_med_kniven

Ja, priserna för 2015 har inte kommit ut än det vet jag, men om vi bortser från det och förutsätter att de kommer vara liknade nuvarande priserna.

 

Mitt snordyra abonnemang (195/mån) tar slut nära årsskiftet och för att försöka komma tillbaka till en fungerande ekonomi så kommer jag med 99% sannolikhet att välja kontantkort.

 

Det stora dilemmat är att alla BRA kontantkort från förr är borta nu!

Innan jag skaffade min iPhone 5 för snart två år sedan så hade jag ett kontantkort hos Comviq Som kostade ca 100Kr vid påtankning.

 

För det beloppet fick jag 3000 fria sms till alla nät (i Sverige) och fick ringa för hela beloppet till alla nät (inom Sverige) utöver det var all kommunikation till andra comviq/tele2 mobiler kostnadsfri.

 

Bäst just nu ser ut att vara "Comviq 145"

20 000 minuter, 20 000 SMS och 20 000 MMS till alla nät inom Sverige.

Det kostar 145kr när man tankar på det och gäller i 30 dagar.

 

Dock tycker jag att 30 dagar är en för kort period.

 

Anledningen till att jag inte vill ha ett abonnemang är för att jag avskyr att ha fasta kostnader som jag inte har pengar för, jag vill kunna prioritera varje månad om jag skall tanka på mobilen nu eller betala räkningar.

 

På Comviq 145 står det att efter 30 dagar återgår det till prisplan "Bas" och hur det ser ut vet man inte för än den 1 december då det kommer bli stora prisändringar enligt Comviq.

 

 

Diskussion:

Vad rekommenderar ni för kontantkort till någon som inte vill ha fasta kostnader utan som själv vill kunna bestämma hur mycket man ska betala varje månad osv?

 

Vet ni något som jag inte vet så ge mig info

 

MVH

Jocke :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Hur mycket mobilsurf behöver du?

Svårt att säga, pga att det i nuvarande form är väldigt dyrt för mig att ringa och skicka sms så använder jag skype så länge jag har internet på mobilen eller är hemma.

Och en GB surf räcker för ungefär 15 dagar där skype ersätter mobilsamtal och sms.

Hur mycket surf jag behöver utöver det har jag svårt att svara på,

 

Jag laddar ner alla appar och gör alla uppgraderingar hemifrån, här har jag fiber.

Övriga saker som drar internet är att Kolla SL-Appen och GPS, nån gång ibland streamar jag radio vet inte om det drar så värst mycket internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1GB surf gick ju åt på 15 dagar så det där lär ju inte duga?

Frågan är ju om TS "svindyra" 195Kr abonnemang är så dåligt om det täckt hans behov i 2år utan problem. Är väl bara att köra vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Om jag slipper använda skype och kan ringa och smsa gratis istället så kommer jag nog i praktiken inte behöva mer än kanske hundra megabyte i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

1GB surf gick ju åt på 15 dagar så det där lär ju inte duga?

Frågan är ju om TS "svindyra" 195Kr abonnemang är så dåligt om det täckt hans behov i 2år utan problem. Är väl bara att köra vidare?

1GB tar slut på ca 15 dagar eftersom jag sköter alla mina kontakter genom skype.

Problemet är att det inte kostar 195 i praktiken. Sen tillkommer kostnad för alla samtal och sms utanför tele2.

 

Tele2's nya abonemang som jag skulle kunna byta till kostar 249:-/månad och då är alla sms och samtal gratis till alla nät (inom Sverige).

Problemet där är att jag nog tycker att 249:- / månad är aldeles för mycket.

Redan 195 tycker jag är i blodigaste laget.

Innan iPhone tiden så kostade mobilen 1000.- vid köp och kontantkortet 100.-/månad

Nu kostar mobilen 5000.- och abonnemanget 200.-/månad

 

Jag planerade inte för att det skulle bli så dyrt att äga en iPhone när jag skaffade min.

(dumt av mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Hallon har jag tittat mycket på :)

Dock är jag givetvis lite orolig över att byta till en så pass ny operatör.

Men de priser dom erbjuder är lite av det bästa just nu!

Men är Hallon något du kan rekommendera?

Jag menar har du någon personlig erfarenhet?

 

// Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...