Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyckas inte lösa problemet med mina externa diskar!


maccswe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har varit i kontakt med Apples support flera gånger men dom lyckades inte lösa det hela.

 

Mina två externa diskar från Seagate (drivs enbart via USB inte extern strömkälla) blir unmountade när jag vilar datorn. Detta är extremt irriterande då jag delar ut dessa två diskar på nätverket och måste då varje gång diskarna matas ut väcka min iMac, koppla ur diskarna och plugga in dom igen.

 

Finns miljoner trådar om ämnet på nätet men lyckas inte hitta något som faktiskt fungerar. Hoppades på att en fix skulle komma i Yosemite men nada, har även senaste mjukvaran till diskarna och har ställt in att dom inte ska stängas av i vila. Men inget fungerar.

 

Kan det vara så att iMacen drar så lite ström i viloläge att diskarna tror att den är avstängd? Jag har även en WD-disk som jag har kopplat in på test och samma fel uppstår INTE på den. Mycket märkligt. Känns surt att kassera diskarna pga detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé - som jag inte har en aning om fungerar, men kan vara värt att prova - det är att ansluta hårddiskarna till en USB-HUB som har en extern strömkälla. Då har du full ström. Hårddiskarna ser i detta scenario full ström hela tiden även om datorn går i viloläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...