Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med skiftande ljusstyrka i iTunes


Sluggo_0

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har stött på följande problem i iTunes.

 

När jag spelar upp de filmer jag köpt eller hyrt via itunes store och ser dem i helskärm så skiftar ljusstyrkan kontinuerligt med några sekunders mellanrum. Vid mörka scener så blir bilden ibland så mörk att det är svårt att se vad som händer. Problemet försvinner om jag ställer muspekaren högst upp i skärmen på menyraden så att den kommer fram. Det är dock irriterande att ha en ljus menyrad högst upp i skärmen.

 

Detta fenomen uppstår inte då jag ex tittar på svtplay, eller netflix via Safari webläsaren utan enbart vid användning av itunes.

 

Jag har följande utrustning:

Mac Mini, 1 år gammal, som är koplad till en Samsung Led tv av 5000 serien. Jag har provat att byta hdmi-kabeln men resultatet är det samma.

 

Med förhoppning om att någon av er har en lösning på detta problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har stött på följande problem i iTunes.

 

När jag spelar upp de filmer jag köpt eller hyrt via itunes store och ser dem i helskärm så skiftar ljusstyrkan kontinuerligt med några sekunders mellanrum. Vid mörka scener så blir bilden ibland så mörk att det är svårt att se vad som händer. Problemet försvinner om jag ställer muspekaren högst upp i skärmen på menyraden så att den kommer fram. Det är dock irriterande att ha en ljus menyrad högst upp i skärmen.

 

Detta fenomen uppstår inte då jag ex tittar på svtplay, eller netflix via Safari webläsaren utan enbart vid användning av itunes.

 

Jag har följande utrustning:

Mac Mini, 1 år gammal, som är koplad till en Samsung Led tv av 5000 serien. Jag har provat att byta hdmi-kabeln men resultatet är det samma.

 

Med förhoppning om att någon av er har en lösning på detta problemet.

 

 

Är ganska säker på att din TV har en slags inställning för "automatiskt ljusstyrka" du får leta reda på och stänga av...

 

Har samma problem själv med en Samsung TV som beter sig på liknande vis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar. Tyvärr är det inte problemet, den funktionen är avstängd.

 

Tar tacksamt emot fler förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...