Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemsidan syns inte i Chrome


gages

Rekommendera Poster

Jag är admin för en stor sajt med många medlemmar. Den senaste tiden har jag fått några mail från användare som påstår sig inte kunna komma in på sidan med Chrome, däremot funkar det med IExplorer. :superirriterad:

Har själv aldrig upplevt problem med detta och även kollat från PC/Chrome.

Vad kan orsaken vara?

www.caravanclub.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan laddas utmärkt i min Chrome (jag kör dock beta version 39.0.2171.36). Har du frågat vad de använder för Chromeversion och version av Windows?

Edit 1: Sidan funkar bra i Chrome stable 38.0.2125.111 i Lubuntu 14.04.1 också.

Edit 2: Sidan funkar bra i Chrome stable version 38.0.2125.111 i Windows 7 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är admin för en stor sajt med många medlemmar. Den senaste tiden har jag fått några mail från användare som påstår sig inte kunna komma in på sidan med Chrome, däremot funkar det med IExplorer. :superirriterad:

Har själv aldrig upplevt problem med detta och även kollat från PC/Chrome.

Vad kan orsaken vara?

www.caravanclub.se

Ofta brukar sånt ligga på användarsidan. Be att dem rensar alla cookies från sidan. Antar att det finns såna om ni har login. Och sen rensa cache osv. Om du/ni gjort ngn uppdatering nyligen så brukar sånt kunna uppstå.

 

Föut här på forumet fanns en länk med “resna dina cookies”, en sån kan ju vara bra att ha lite diskret ngnstans på sidan. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta brukar sånt ligga på användarsidan. Be att dem rensar alla cookies från sidan. Antar att det finns såna om ni har login. Och sen rensa cache osv. Om du/ni gjort ngn uppdatering nyligen så brukar sånt kunna uppstå.

 

Föut här på forumet fanns en länk med “resna dina cookies”, en sån kan ju vara bra att ha lite diskret ngnstans på sidan. :crossfingers:

Med tanke på antalet klagomål är det självklart SBT. De borde öht inte använda IE. Rensning av cache hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på antalet klagomål är det självklart SBT. De borde öht inte använda IE*. Rensning av cache hjälpte inte.

Kakorna då..?

 

 

*Jag har, på ett par sidor, en sida man kommer till om man har för gammal IE. ;) Enkel vänlig text som säger att versionen är för gammal (<=IE9) + länkar till 5 olika (ok) webläsare. Allt styrs med ett par rader i .htaccess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...