Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som råkat ut för att Mac spelar musik på egen hand?


mannicap

Rekommendera Poster

Har en ganska seg Mac mini med några år på nacken. De senaste nätterna har datorn plötsligt vid tillfälle börjat spela de första sekunderna av en danslåt på hög volym för att sedan tystna igen, inget mer händer. Den har alltså då varit i aktivt läge då jag haft spotify igång på mkt svag volym. Kan inte hitta något aktivt program eller fönster som verkar orsaka detta. Omstart gav att problemet försvann men återkom natten efter. Svårt också att felsöka eftersom musiken varar endast kort stund och sen är allt som vanligt. Något som vet en lösning eller orsak till det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du trådlöst tangentbord? Kan ju vara så att något stör blåtandskopplingen och då tror datorn att play (F8) är nertryckt på tangentbordet vilket startar iTunes och en låt kör igång men sedan kopplar störningen ifrån detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en låt du känner igen och har lyssnat på eller är det musik från en reklambanner?

 

 

har du vart taskig mot datorn på sista tiden? den kanske känner sig ensam och i behov av lite upplyftande musik?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inte trådlöst tangentbord. Känner inte igen det lilla jag hör av låten heller så jag tror inte det är någon fil som jag sparat. Kan inte heller se någon reklambanner nu men jag sitter ju oftast inte vid datorn på natten när det händer...

Den kanske bara är deprimerad som nämnt...

Fler förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste är väl att när det inträffar nästa gång så öppna datorn och se vad som händer... Är det så att den är inne i Spotify eller något kan det mycket väl vara en reklam-snutt som buggar. Testa stänga ner Spotify innan du lägger den i vila nästa gång och se om det inträffar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...