Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför visas inte alla användare vid start?


xoderberg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har nyss köpt en MacBook Air och gjort två användarkonton.

Ett till mej själv och ett till min sambo, och jag har gjort båda två till admin.

Problemet är att det är bara mitt namn som dyker upp när man startar upp datorn.

Spelar ingen roll om jag loggar ut mej först och stänger av, eller bara stänger av.

Så om min sambo startar upp den så kommer hon inte in på sitt konto utan att ha mitt lösen, logga in, sen logga ut mej för att sedan logga in sej själv.

Bökigt värre!

 

Nån som har koll på hur man gör för att få båda att synas?

 

Mvh/ Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Systeminställningar->Användare...

 

post-64246-0-23372400-1414546578_thumb.jpg

 

 

Även under Systeminställningar->Säkerhet... Kan du stänga av/på automatisk login.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har redan vart där och testat.

På min dator var "list of users" ibockat från början, testade "name and password" men då fick jag bara fylla i både mitt namn och lösen ist för bara lösen. Men aldrig har den visat någon annan användare än gäst, fast den tog jag bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer du iEricF instruktion, stängt av automatisk login?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, automatiskt login måste vara av - annars händer precis det som du redovisar. Automatiskt login innebär att en specifik användare loggas in automatiskt, eller att en användare är förvald. Slå av automatiskt login så att ingen användare är vald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hade samma problem men löste sig när jag avaktiverat krypteringen i filevault (systeminställningar->säkerhet och integritet) och gjort omstart. Har sedan reaktiverat krypteringen igen och det fungerar fortfarande. Aktiverade oxå båda adm.användare som tillåtna att ändra disken men tror inte det har med detta att göra.

Vid uppstart kommer inte datorn åt det som är krypterat och har du skapat nya anv.konton med krypteringen på så hittar den alltså inte det vid start men genom att göra ovanstående så lägger datorn infon om användare på en del som inte är krypterad och används vid uppstart av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...