Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbla tecken vid inmatning


siwjon

Rekommendera Poster

Helt plötslig har mitt tangentbord på min MacBook Pro (sent 2012 tror jag det är) börjat bete sig mycket underligt. När jag trycker på a blir det av, på s blir det sx, på d blir det dc och så vidare. Det verkar som de två nedersta bokstavsraderna sitter ihop på något vis.

 

Är det tangentbordet som är trasigt eller kan det vara ett mjuvaruproblem som kan rättas till med en ominstallation? Om det är tangentbordet det fel på, vad kan det kosta att att skicka datorn på reparation och få det utbytt? Tacksam på tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ansluta ett externt tangenbord? Det borde kunna utesluta mjukvara.

Om det är tangentbordet så kommer det kunna kosta. Hela innehållet i maskinen måste plockas ut för att det ska kunna bytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ansluta ett externt tangenbord? Det borde kunna utesluta mjukvara.

Om det är tangentbordet så kommer det kunna kosta. Hela innehållet i maskinen måste plockas ut för att det ska kunna bytas.

 

Jag fick till det men vet inte hur. Jag installerade om OS X Yosemite, men det hjälpte inte. Sedan tog jag bort lösenordet för det var så svårt att logga in flera gånger vid felsökning eftersom jag inte visste vad jag skrev! När jag sedan startade om datorn så funkade det!

 

Har inte en aning om vad som orsakade felet men skulle gärna vilja veta! Lite orolig för att det ska återkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har felet kommit tillbaka. Vad tusan beror detta på? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har batteriet svällt? (Fast det brukar mest påverka styrplattan i så fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har batteriet svällt? (Fast det brukar mest påverka styrplattan i så fall.)

Nej, batteriet har inte svällt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...