Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nummer i toppen av finderfönster


Initialböj

Rekommendera Poster

Hej

Sedan jag uppdaterade till Yosemite har det börjat dyka upp numer i toppen av finderfönstret. Idag står det 11, igår var det 7. Finns det någon mening med dessa nummer? Jag har inte kunnat hitta någon info om dem.

post-54949-0-52497600-1414310339.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar->Delning

Här kan du ändra namnet på din dator. Men har märkt av detta med att Yosemite ändrar namn och räknar upp. Bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar->Delning

Här kan du ändra namnet på din dator. Men har märkt av detta med att Yosemite ändrar namn och räknar upp. Bugg?

Tack Sir!

Där gick det att ändra tillbaka, dock verkar det vara någon form av bugg för den ställer hela tiden om namnet/ lägger till siffror efter.

Tänkte först att den höll koll på hur många finder fönster jag hade öppnat men det verkar det inte heller vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sett det. Rimligen en bugg!

 

Systemet gör så om det finns fler datorer på nätet med samma namn - men 11 stycken! Nä!

 

/PO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har också samma fenomen, så det är nog en bugg som de flesta drabbas av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högst upp i min finder står det "(2)"

post-38847-0-54469800-1414327283_thumb.png

 

Fast det gjorde det i Mavericks också och anledningen till det är för att det är en Time machine backup från en Macbook Air som kopierats över till min MBP. Så för att undvika två maskiner i samma nätverk med samma namn antar jag att Mac OS X valde att ge "(2)"-suffixet.

 

Jag har inte råkat ut för den bugg ni andra beskriver, men man kan ju undra om anledningen till buggen på nåt sätt är relaterad till Time machine och unika namn i nätverket.

 

Bara spekulationer förståss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...