Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPlay fungerar inte


Permobil

Rekommendera Poster

Jag klickar på AirPlay på min iPad men det händer ingenting på TVn. Fattar inte vad det är. Har uppdaterat till senaste versionen. Skärmdubblering fungerar

 

På min iPhone fungerar skärmdubblering men inget händer när jag klickar bort det, då kommer jag till menyn igen. Så samma där

 

Hjälp snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klickar på AirPlay på min iPad men det händer ingenting på TVn. Fattar inte vad det är. Har uppdaterat till senaste versionen. Skärmdubblering fungerar

 

På min iPhone fungerar skärmdubblering men inget händer när jag klickar bort det, då kommer jag till menyn igen. Så samma där

 

Hjälp snälla!

 

Jag vill väldigt gärna hjälpa dig, men jag har inte förstått ditt problem riktigt. Du säger att skärmdubblering fungerar på din iPad. Så den AirPlay-funktionen verkar ju fungera.. Vilken AirPlay-funktion är det som inte fungerar?

 

Jag förstår inte heller problemet du har på din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med TV:n, menar du Apple-TV eller är det en TV med inbyggt Airplay?

 

Generellt kan det ju vara en god idé att starta om alla berörda burkar när sådant inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ingenting händer när jag trycker på AirPlay på ipaden eller iPhonen. Jag måste trycka på skärmdubblering för att få upp en bild på tv:n överhuvudtaget.

 

Bilden ska ju föras över till TVn. Tar jag skärmdubblering passar inte bilden tvn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ingenting händer när jag trycker på AirPlay på ipaden eller iPhonen. Jag måste trycka på skärmdubblering för att få upp en bild på tv:n överhuvudtaget.

 

Bilden ska ju föras över till TVn. Tar jag skärmdubblering passar inte bilden tvn

Det verkar som om din AirPlay-funktion fungerar precis som det är tänkt. Det är inte förrän du aktiverar skärmdubblering som bilden skickas över till din AppleTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till. Du kommer få perfekt bildanpassning på din TV när du väljer att starta AirPlay från en app som har inbyggt AirPlay-stöd... exempelvis Youtube-appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha man måste skicka den från en app. Okej då har jag missförstått allt. Det funkade perfekt från viaplayappen ser jag. Vilken Nybörjare man är..

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att dubblera iPadens bild på Apple TV:n längre? Har bestämt för mig att det gick innan...?

(Dvs, som t ex nu när jag skriver på iPad så vill jag också se bilden via ATV:n)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att dubblera iPadens bild på Apple TV:n längre? Har bestämt för mig att det gick innan...?

(Dvs, som t ex nu när jag skriver på iPad så vill jag också se bilden via ATV:n)

Jo det ska fortfarande fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får det inte att funka. Får inte ens alternativet "skärmdubblering" som brukar finnas.

 

Har startat om både ATV och iPad.

 

Kan däremot spela upp film mot ATV:n från iPaden... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta-da! Alternative "Skärmdubblering" finns, men man måste scrolla i dialogen som dyker upp.

 

Hyfsat icke-intuitivt eftersom det inte finns någon indikation på att man ens KAN scrolla.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...