Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på trådlös hårddisk för iPad/iPhone


rharrysson

Rekommendera Poster

Hej!

 

I vinter ska jag resa runt 4 månader i Asien och har då med mig både iPhone och iPad. Då det är lite sisådär med internetuppkoppling m.m på en hel del ställen samt att jag endast har 16gb på båda enheterna så behöver jag ha en lätt och smidig hårddisk med mig.

 

Önskemål jag har är:

Lätt

Minst 500gb

Det ska funka BRA att streama film direkt från hårddisken till iPad/iPhone

Lång batteritid

Gärna möjlighet att ENKELT kunna lägga över bilder från iPhone till hårddisk

 

Har googlat runt lite och hittat "Buffalo ministation air 500gb" samt "seagate wireless plus" är det någon som provat någon av dessa? Eller om ni har tips på någon annan prisvärd och bra ?

 

Tack på förhand! /Harry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Har du provat denna och kan säga om den funkar smärtfritt?

 

/Harry

 

Ja Håller på med den & har gjort i några dagar sedan jag köpte den och en iPad Air2

Inga tokigheter som jag hade med Seagate n som hela tiden förlorade kopplingen till Telefon/iPad !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja Håller på med den & har gjort i några dagar sedan jag köpte den och en iPad Air2

Inga tokigheter som jag hade med Seagate n som hela tiden förlorade kopplingen till Telefon/iPad !

 

DIF

Låter ju grymt! Bara att beställa en då ? så får jag hoppas min gamla iPad 2 överlever till jag kommer till Kuala Lumpur och får inhandla air 2an ??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju grymt! Bara att beställa en då så får jag hoppas min gamla iPad 2 överlever till jag kommer till Kuala Lumpur och får inhandla air 2an

 

Du kan beställa här som Svensk

http://www.comtech.de/Computer-und-Zubehoer/Externer-Speicher/Externe-2.5-Festplatten/Western-Digital-My-Passport-Wireless-2TB-externe-Festplatte-USB-3.0?sPartner=5&campaign=psm/Idealo/Computer-und-Zubeh%F6r/Externer-Speicher/Externe-2.5%22-Festplatten

 

Pris "C:A" med frakt 1900kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon! Har några frågor till, har du provat att ladda den med en USB-adapter direkt i vägguttaget, isåfall funkar det? För jag kommer ju inte ha någon tillgång till dator att ladda hårddisken med. Sen om du har provat att streama film och att det funkar felfritt? ?

 

/Harry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon! Har några frågor till, har du provat att ladda den med en USB-adapter direkt i vägguttaget, isåfall funkar det? För jag kommer ju inte ha någon tillgång till dator att ladda hårddisken med. Sen om du har provat att streama film och att det funkar felfritt?

 

/Harry

 

Ja har Streama film & musik i massa olika fotmat Klockrent !!!

 

Och visst den laddas upp snabbt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...