Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur komma åt mina bilder i Bildström/iPhoto?


bruse

Rekommendera Poster

Har tagit bilder med min iPhone och de synkas upp till iCloud Bildström. Ser dom i iPhoto-appen på min Mac. Men nu är jag blond, hur kommer jag åt bilden om jag exempelvis vill bifoga den till ett mail, eller ladda upp på Facebook?

 

I Finder hittar jag den inte, kollar jag under Bilder så finns mina skapade strömmar Diverse, Ego och Loggor, som på iPhonen. Men de nytagna bilderna hittar jag inte.

 

Och i iPhoto på Mac:n kan jag inte exportera ifrån, eller kopiera eller flytta bilden nånstans.

 

Hur blond är jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ladda upp till exempelvis Facebook eller annan webbsida, så ska det räcka med att i Finder-fönstret så går du in under Medier - Bilder - iPhoto - iCloud - Min bildström, och där laddar upp din bild inuti Safari.

I iPhoto så ska du kunna gå in på Delat - iCloud och där har du Min bildström, och där ska det bara vara att markera en bild och sedan dra den över till lämpligt album etc...

Exportera bilder från iPhoto gör du genom att markera bilden, sedan Arkiv - Exportera.

Men jag funderar lite nu, för du säger att du ser dina strömmar i iPhoto på Mac, samma som du har på din iPhone. Då undrar jag, har du även påslagen iPhoto synk via iTunes? Det är inte så bra, och det kan vara orsaken till att du har problem, att du kör med dubbel synk. Välj ett av dem. Antingen synkar du via iCloud eller så synkar du via iTunes i datorn, inte båda.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nopp, synka bilder är avstängt i iTunes.

 

Men i Finder är det engelska namn under Bilder så har jag mapparna Diverse, Ego och Loggor (vars namn och innehåll stämmer med det på min iPhone och iPad). Samt mappen iCloud Photos (japp på engelska) och där under har jag mapparna My Photo Stream, Shared och Uploads. Japp, på engelska. Och de är alla tomma.

 

Kan det vara det som är felet, att det är på engelska?

 

Jag ser alla bilder på min iPad på ett korrekt sätt. Bara i min Mac som det inte finns alls i Finder. Dock ser jag dom i iPhoto!

 

Hilfe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade logga ut från iCloud, startade om datorn och loggade in igen. Mapparna är fortfarande på engelska och tomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...