Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka bilder mellan iMac 10.10 och iPhone, iPad


BjornS

Rekommendera Poster

Hej

Jag har nu försökt synka en bild på mig själv (säga vad man vill om det) från iMac (iPhoto) till Bilder i iPhone resp iPad men inget händer.

 

I iPhoto har jag lagt bilden där jag alltid lagt bilder (si bifogad bild) som jag vill synka med mina mobila enheter

 

post-70154-0-41019000-1414091270_thumb.png

 

Använt iTunes 12 wifi och kabel utan att lyckas.

 

Tänker jag fel på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rackarns konstigt, nu dök den helt plötsligt upp i paddan bland delade bilder, inte i det album jag placerade bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har valt synk av iPhoto i iTunes (iPhone/iPad - Bilder - Synkronisera Bilder från - iPhoto) så är det en annan synk än Bildström, och det är en synk som inte går via iCloud. Bildström däremot går via iCloud och då måste du ha Bildström påslaget i iPhone/iPad om du vill synka den. Observera nu att Bildström är inte samma sak som nya Bilder-biblioteket via iCloud, som kom i beta-version i och med iOS 8.1. Iphoto kan inte synka Bilder-biblioteket, och kommer inte kunna göra det heller för iPhoto är nedlagt och Apple arbetar på en ny applikation som kommer att ersätta iPhoto efter årsskiftet. För att synka via Bildström så använder du inte iTunes, utan då behöver du ha Bildström påslaget i både iPhoto och i iPhone/iPad. Bildström är endast till för temporär mellanlagring av blider. Bildström kräver att iPhone/iPad är uppkopplad mot wifi-nätverk och samma som iPhoto.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om du har lagt bilder i Bildström på Mac inuti iPhoto och synkar via iTunes, så är det inget fel att bilderna hamnar på andra ställen än i mappen Bildström när du kollar i iPhone/iPad... för iTunes synkar inte Bildström.. Bilderna som läggs i Bildström är egentligen länkar till bilder, som ligger i iPhoto-biblioteket, och iTunes synkar iPhoto-biblioteket - antingen hela biblioteket (ja så mycket som finns plats iaf) eller markerade bilder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Raphael, jag får det inte att fungera.

Har kollat av alla mina inställningar.

Bestämt mig för att avvakta till Apple kommer men ny programvara.

Får använda Lightrooms synk till paddan.

 

(nu försvann min markör)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag på G igen i denna fråga.

 

Synken fungerar utmärkt från mobil enhet till iMac (iPhoto och Aperture) men om jag lägger bild i mappen iCloud i iPhoto händer nada i minis mobila enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut i iTunes när paddan är kopplad med sladd - finns väl inget här som spökar?

 

post-70154-0-44593100-1414179939_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta men synkning är komplicerat.

Satte på min Apple-TV och DÄR finns bilden jag försöker synka till iPhone och iPad - förstår inget längre.

Dessutom finns där bilder jag raderat på samtliga övriga enheter, hur får man bort dem från Apple-TV´s bildström?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande inte löst problemet med att bilder inte synkar från iPhoto till mina mobila enheter.

Från mobila enheter till iPhoto går hur bra som helst.

 

Vad kan det vara för inställning som ligger och spökar?

 

Finns inga inställningar i iTunes 12 som rör bildsynk.

 

Bild 1 visar mina inställningar i iPhoto

post-70154-0-55703700-1414525645_thumb.png

 

Bild 2 visar hur jag lagt till en bild i iPhoto

post-70154-0-89509500-1414525737_thumb.png

 

Bild 3 visar hur mina "captures" från iPhone smidigt dykt upp i iPhoto

post-70154-0-25335000-1414525792_thumb.png

 

Jag vore hemskt tacksam om någon kunde ge mig en clue

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...