Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går ej att komma in i "Hantera lagring" i iCloud


Thommy

Rekommendera Poster

Det kommer upp ett meddelande när jag lägger telefonen på laddning i wi-fi täckning om att den inte kan säkerhetskopiera pga för lite utrymme i iCloud. När jag då försöker gå in i "Hantera lagring" i inställnkngar för iCloud så snurrar bara den lilla solen och sedan är det stopp. Varför kan jag inte se hur mycket som fattas och vad som tar plats? Detta kom redan innan iOS 8 och innan jag bytte till en iPhone 6. Jag trodde det skulle lösa sig vid bytet med det gjorde det inte. Det känns inte roligt att inte veta hur mycket jag måste köpa till eftersom man inte vill betala för mer än vad man behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tyder på att du har ett bristande internet och att det tar för lång tid för iCloud att få kontakt med servern och få den informationen. Möjligen kan det hjälpa att logga ut från iCloud och sedan in igen på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem en gång och lyckades lösa det med ett tips från denna länk: http://www.99mac.se/forum/t/290411-icloud-hantera-lagring-alternativet-fungerar-inte.

 

Tipset var så här:

Min sambo och min polares morsa har samma problem. Jag trixade lite fram och tillbaka och lyckades såhär:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Detta släppte för första gången in mig i den menyn.
Då passade jag på att rensa saker som dödade all plats i iCloud (läs: kamerarullen) och lät sedan telefonen göra en ny, helt fullständig säkerhetskopia. Efter det var det gröna skogar.

Detta gällde dock iOS 7. Jag ser att man har flyttat på valet "Säkerhetskopiera nu" (som var en nyckel i tipset) i iOS 8, så tipset fungerar inte rakt av, men det kanske kan ge en ledtråd ändå.

När jag hade det här problemet berodde det inte på bristande internet - jag har snabbt internet hemma. Dessutom var det bara en av tre iPhone här som hade problemet, och det var just den där man fick felmeddelande om att iCloud var fullt, så det verkar ha med det att göra. Det är ju inte så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar er två för svaren. Nej jag har inte heller långsamt internet. Jag tror att det är en medveten handling från Apple, att man inte kan rensa för att man ska höja gränsen och betala mer. Jag löste det själv genom att helt enkelt betala för en nivå upp och då plötsligt kom jag in i "Hantera lagring" Det går ju om man vill att rensa nu och sedan backa en nivå om man vill. Nu handlar det inte mer än 70 kr mer om året så jag ligger kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KaptenHaddock

Jag har stött på samma problem och det fungerade för mig att:

- Starta om telefonen

- Slå av/på Wi-fi (koppla upp mig mot ett wi-fi)

- Gå in på iCloud

- Hantera lagring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...