Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera/synkronisera bokmärke från iCloud till Chrome & FF


Wibbskii

Rekommendera Poster

Vad finns där för bra sätt att synkronisera eller importera bokmärke från iCloud till Google Chrome & Firefox?

 

Jag vill ha samma bokmärke på dator, iphone och ipad och då borde väl iCloud vara smidigast? Men sen använder jag Chrome och Firefox mycket så då vill jag gärna ha bokmärken där med.

 

Hur gör ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst det med tillägget Xmarks och synkar mellan Chromium på Linux och Safari på Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du det fungerar? Jag tyckte att xmarks la till en jävla massa kopior på bokmärken mellan chrome och safari.

Hur synkar du till iphone och ipad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat använda det så jag kan inte uttala mig hur bra det fungerar mer än att det var enkelt att komma igång med, synka upp från en maskin, anslut maskin nummer två och välj om den ska slå ihop eller ersätta från server eller ersätta de som ligger på servern.

 

Det funkar bland annat till Android och iOS för 12$ om året.

 

Måste du inte använda Safari utan enbart Chrome/Chromium eller Firefox på dina enheter så har de ju egna tjänster för att synka. Dock är väl inte de heller kompatibla med varandra, men så är de alla gratis med begränsningen att de låser dig till att använda en av de tre läsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Windows 7 via Parallels Desktop och där har jag installerat iCloud som mha ett plugin i Chrome synkar mellan Chromes bokmärken och iClouds Safaribokmärken.

 

Kan kännas som en omständlig omväg, men så ofta behöver jag inte synka.

 

Så har du nån W7:a, så installera det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Windows 7 via Parallels Desktop och där har jag installerat iCloud som mha ett plugin i Chrome synkar mellan Chromes bokmärken och iClouds Safaribokmärken.

 

Kan kännas som en omständlig omväg, men så ofta behöver jag inte synka.

 

Så har du nån W7:a, så installera det där.

Vad heter pluginet. Det borde väl finnas för Chrome till mac också. Nej det är ju inte jätte ofta man behöver synka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat använda det så jag kan inte uttala mig hur bra det fungerar mer än att det var enkelt att komma igång med, synka upp från en maskin, anslut maskin nummer två och välj om den ska slå ihop eller ersätta från server eller ersätta de som ligger på servern.

 

Det funkar bland annat till Android och iOS för 12$ om året.

 

Måste du inte använda Safari utan enbart Chrome/Chromium eller Firefox på dina enheter så har de ju egna tjänster för att synka. Dock är väl inte de heller kompatibla med varandra, men så är de alla gratis med begränsningen att de låser dig till att använda en av de tre läsarna.

 

Tack jag har funderat på denna lösning. Hur fungerar synkningen på telefonen. Vad jag förstod så var man tvungen att göra det manuellt. Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...