Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte aktivera java i webbläsaren - Yosemite


Gustengurka

Rekommendera Poster

Efter att ha uppdaterat till yosemite fick jag meddelande om att java skulle uppdateras, vilket nu är gjort . Ett problem som dock återstår är att java ej är aktiverat i safari. I java-kontrollpanelen under fliken säkerhet kan jag inte bocka för rutan för att aktivera. Varje gång jag försöker verkställa så backas den ur igen. Någon som har tips på lösning så skulle detta uppskattas!

 

Kan även tillägga att i safari får jag meddelade att insticksfil saknas.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha uppdaterat till yosemite fick jag meddelande om att java skulle uppdateras, vilket nu är gjort . Ett problem som dock återstår är att java ej är aktiverat i safari. I java-kontrollpanelen under fliken säkerhet kan jag inte bocka för rutan för att aktivera. Varje gång jag försöker verkställa så backas den ur igen. Någon som har tips på lösning så skulle detta uppskattas!

 

Kan även tillägga att i safari får jag meddelade att insticksfil saknas.

 

Tack på förhand

Det finns väl i Safaris inställningar - inte i javas kontrollpanel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl i Safaris inställningar - inte i javas kontrollpanel.

Nej, inte vad jag har kunnat hitta under Safari-inställningar- säkerhet i alla fall. Vilka rutor ska vara förbockade där i så fall. Anledningen till varför jag undrar över java-kontrollpanelen är för att en kopia har den rutan förbockad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...