Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite JAVA och Illustrator


knivskarp

Rekommendera Poster

Efter uppgraderingen till Yosemite går inte Illustrator att använda med mindre än att man installerar en äldre version av JAVA runtime. Har inte kommit dit än, men om man gör det kommer det att påverka andra funktioner på datorn? Bankbetalningar ex? Är det något speciellt som man ska tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Efter uppgraderingen till Yosemite går inte Illustrator att använda med mindre än att man installerar en äldre version av JAVA runtime. Har inte kommit dit än, men om man gör det kommer det att påverka andra funktioner på datorn? Bankbetalningar ex? Är det något speciellt som man ska tänka på?

Bankbetalningen SEB fungera inte förran nästa vecka, enligt uppgift ifrån supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min tanke var mer om det skulle påverka andra funktioner. Det vill säga, när jag har uppgraderat till Yosemite och skall använda Illustrator så måste jag installlera en äldre version av JAVA, men påverkar detta några andra funktioner eller är det bara Illustrator som kräver detta? Man vill ju inte hamna i situationen att en annan funktion, ex betalningar kräver den nyare versionen av JAVA. För då blir det genast jobbigt. Nedgradering av JAVA när Illustrator skall användas och uppgradering vid ex betalningar. Är det någon som har koll på dessa kompatibilitetsspörsmål! Är det bara Illustrator som är beroendekänslig för vissa JAVA-versioner så att jag utan oro kan installera en äldre JAVA och allt funkar som tidigare, såväl Illustrator som övriga program och funktioner? Om det skulle var så enkelt, vad gör den senaste versionen av Java som nu finns installerad i sånt fall??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag absolut ingen expert på det här…

Men jag installerade Java 6 från Apple – eftersom Illustrator (och Dreamweaver) precis som i ditt fall krävde det. Detta fungerade, programmen från Adobe öppnas numera. Efteråt har jag ändå kvar Java (från Oracle) version 7. Om jag testar Java-version mot deras hemsida visas version 7.

Så jag hoppas att version 7 är den som används i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...