Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite och problem med Office 2011


zelma

Rekommendera Poster

jag har just uppgraderat till Yosemite och upptäcker nu att mina excel-, word och pptfiler är tomma på innehåll... när jag öppnar dem, antingen dubbelklickar eller via programmet så är de tomma. väljer jag istället att öppna dem via Förhandsgransningen så ser jag dess innehåll.

 

antar att det är något i yosemite som inte lirar ok med office. kan jag göra något?!

 

Hoppfulla hälsningar

zelma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS Office 2011 fungerar utmärkt för mig ihop med Yosemite. Har du installerat senaste uppgradering? Något som alltid är värt att prova är en säker start - det rensar gamla cachefiler och annat, förhoppningsvis hjälper det. Säker start: Starta datorn med skift-tangenten nertryckt och håll den nertryckt några sekunder. Logga in i datorn, starta sedan om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har samma installationer och har inte upplevt det problemet.

Dock ett annat problem, Outlook kalender, mail och kontakter synkas inte längre till iOS enheterna, vilket de gjord ettan problem innan iOS 8.

Någon som vet varför och hur man löser problemet?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Outlook inte synkar med iOS8 så är det en annan fråga än som rör Mac OS X, och denna tråd handlar om Mac... Men om jag vore du skulle jag installera om kontot för Outlook igen på aktuell iOS-enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också bekräfta att Office fungerar som det ska efter uppdatering av OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 2011 14.4.5 och jag uppgdraderade idag utan att lyckas få dokumenten att visa sitt innehåll.. jag tar och testar med en säkert omstart då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte hänt något med filändelserna?

Skumt att du kan se innehållet i Förhandsgranskaren och inte i Office

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helena.anderhag@kb.se

ja det är mkt märkligt, ändelserna är som vanligt. dokumenten ser ut som vanligt men är tomma, ibland är det vertikala linjer som indikerar att det finns någonting är där, som inte syns.. jag förstår inte vad felet kan vara, frustrerande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är mkt märkligt, ändelserna är som vanligt. dokumenten ser ut som vanligt men är tomma, ibland är det vertikala linjer som indikerar att det finns någonting är där, som inte syns.. jag förstår inte vad felet kan vara, frustrerande!

Installerat Service Pack 1?

http://www.microsoft.com/mac/downloads?pid=Mactopia_Office2011&fid=EF1E612F-D8E3-4628-9FE4-AD136F0DEBD3#viewer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dan the man/nr 13

När jag försöker uppdatera till OS X Yosemite så får jag en varning att jag nyligen använt powerpc appar som inte längre kommer att fungerar. Med i den listan står bla word. Men jag kör Office 2011 och version 14.4.5. Hur kan det vara en powerpc program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ServicePack är 14.1 och från 2011, hon har 14.4.. Har man kört uppdateringarna av Office som kommer löpande, så har man också ServicePack. Det ordnar Office uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker uppdatera till OS X Yosemite så får jag en varning att jag nyligen använt powerpc appar som inte längre kommer att fungerar. Med i den listan står bla word. Men jag kör Office 2011 och version 14.4.5. Hur kan det vara en powerpc program?

Har du använt en äldre Office för Power PC någon gång? Kan ju vara gammalt skräp som ligger kvar i någon fil. Kör säker start, det rensar gamla cachefiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova reparation av skivbehörigheter i Skivverktyg, kör även en kontroll av hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! jag slängde hela officepaketet och installerade det på nytt, det hjälpte! tack för alla tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ServicePack är 14.1 och från 2011, hon har 14.4.. Har man kört uppdateringarna av Office som kommer löpande, så har man också ServicePack. Det ordnar Office uppdateringen.

 

Ja, men hur får du då ihop skrivningen om Servicepack 1 så högt upp i listan som 14.4.5 under Systemkrav på
eller är det kanske M$ som inte får ihop det? :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Microsoft menar är att man måste ha minst Office 14.1 (= ServicePack 1) för att kunna uppdatera och därmed få 14.4.5.. Man kan alltså inte installera den senaste uppdateringen på en 14.0, utan man måste ha minst 14.1. Detta innebär då även att alla som har 14.4.5 också hade minst 14.1 innan de uppgraderade, för annars hade de inte kunnat uppgradera... Det är programmet Microsoft Update, som medföljer Office, som har hand om detta automatiskt och talar om att det finns uppdateringar att hämta och så OK:ar man det så får man uppdateringarna... men man kan även hämta dem manuellt om man önskar det istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Microsoft menar är att man måste ha minst Office 14.1 (= ServicePack 1) för att kunna uppdatera och därmed få 14.4.5.. Man kan alltså inte installera den senaste uppdateringen på en 14.0, utan man måste ha minst 14.1. Detta innebär då även att alla som har 14.4.5 också hade minst 14.1 innan de uppgraderade, för annars hade de inte kunnat uppgradera... Det är programmet Microsoft Update, som medföljer Office, som har hand om detta automatiskt och talar om att det finns uppdateringar att hämta och så OK:ar man det så får man uppdateringarna... men man kan även hämta dem manuellt om man önskar det istället...

Då är det ju märkligt att M$ inte bygger in en så enkel sak, som kontroll av ver. nr vid en uppgradering, men det kanske spräcker budgeten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...