Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort inloggning av admin och gäst/gäster?


d_st02

Rekommendera Poster

När Jag installerade yosmite råkade Jag ordna med inloggning för admin och gäst, något som Jag inte alls vill ha så hur plockar man bort de så datorn bara startar upp utan att behöva skriva in lösenord å skit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Jag installerade yosmite råkade Jag ordna med inloggning för admin och gäst, något som Jag inte alls vill ha så hur plockar man bort de så datorn bara startar upp utan att behöva skriva in lösenord å skit?

Nej! och ja...

 

Ett adminkonto måste du ha, annars kan du inte sköta din dator, installera program, uppdatera osv. Gästkoton kan du med fördel ta bort, för att ingen annan skall komma in i datorn. Systeminställningar->Användare

 

Du kan ha ditt adminkonto för datorns skötsel/underhåll och sen skapa ett vanligt användarkonto som är det du använder. Tror inte det går längre att ha lösenordfria konton. Vilket är bra! Använd så lång lösenord du kan, blanda stora/småbokstäver och gärna med siffror specialtecken. Man behöver inte göra det så svårt för sig. Blanda in ord du kommer ihåg. Ex:

 

Cykel#GlassBåt32!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men hur gör Jag mig av med inloggning när man startar/startar om datorn då? Hade inte de innan Jag installerade yosmite men nu e eländet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men hur gör Jag mig av med inloggning när man startar/startar om datorn då? Hade inte de innan Jag installerade yosmite men nu e eländet där.

Kolla i Systeminställningar ... tror det är under säkerhet och privat. Det finns om autologin där. Är den urkryssad men ändå inte funkar - kolla i anvädare inställningarna om det är ngt man måste klicka i där då.

 

post-64246-0-38329000-1413820610_thumb.png

Men det ser nog lite annorlunda ut hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i "användare" finns valet för automatisk inloggning men den är inställd på av och är ljusgrå så det går inte att ändra på den :/ .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i "användare" finns valet för automatisk inloggning men den är inställd på av och är ljusgrå så det går inte att ändra på den :/ .

Är hänglåset upplåst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...