Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dropbox tar alldeles för mycket processorkraft?


C-M H

Rekommendera Poster

Har en Imac från 2007, uppdaterad med Maverick. Använder Dropbox vilket är en bra lösning anser jag. Har 108 Gb av 2 TB utnyttjat. Problemet är att de hela tiden uppdaterar filer och dessutom gamla filer. Såg idag att den håller på med filer 9 månade gamla. Skapar filelist! Vad innebär detta. Loggade ut från programmet igår och satte på idag igen. Varenda fil skall nu uppdateras???? Sitter på en lina med ca 21 MB, alltså på landsbygden med trådlöst modem. Skall jag sluta med dropbox o köpa fysiska minnen istället eller vad finns att göra? Kan jag göra något med inställningar etc för att det inte skall stå o tugga. Se bifogade bilder. Skillnaden är enorm i "slöhet" då man synkar/uppdaterar Dropbox. Oerhört trött på att inte kunna använda min dator på ett effektivt o snabbt sätt. Stänger jag ned Dropbox fungerar den utmärkt trots "mycket skit" sedan gamla uppdateringar gällande operativsystem. Skall formatera om min hårddisk eller eventuellt sätta in en SSB beroende vad jag får för rekommendationer hr.

 

C-M

 

Dropbox.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du synka ner filerna till datorn? Kanske räcker det med att ha dem i DB-molnet och nå dem via DB:s webbsida?

 

Välj Preferenser -> Selektiv synk och markera endast de mappar du måste ha synkade, ner på hårddisken.

 

De är ju endast de filer man vill ha snabb åtkomst till eller som man vill kunna nå även ouppkopplad mot internet som man behöver ha synkning påslagen på.

 

Är man rädd om grejerna så ser man till att ha backup på filerna på annat sätt också och inte bara ha dem i DB:s moln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey! Ja det är ingen dum idé. Men vad tror du Dropbox gör med alla uppdateringar? Jag är ju inte inne o ändrar i mina filer. Kan det även ha med hastigheten på min lina att göra tror du?Har via olika orsaker dragit ner mitt datoranvändande till att egentligen bara surfa idag och ändå håller den på och uppdaterar som du ser. Det är ju egentligen mina bilder jag är rädd om. Kanske skall radera allt annat förutom 1Password som känns tryggt att ha däruppe. Har ju faktiskt även säkerhetskopior på hårddisk. Skall kolla vad som händer då jag gör enligt ditt förslag. Återkommer i morgon med lite redovisning av resultatet. Måste iväg nu.

Tack så länge

C-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...