Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När jag köper ny Mac mini..


Lello

Rekommendera Poster

God morgon.

 

Jag ska snart beställa en ny Mac mini med trådlöst tangentbord och trådlös platta.... men frågan som dyker upp är: Hur gör jag när jag kommer hem och startar minin första gången, kommer jag behöva mus/tangentbord med sladd för att starta upp den och synka den med min säkerhetskopia som ligger på min TC. För jag antar att man måste göra några knapptryckningar/musklick när man sätter på datorn första gången? :)

 

Mvh L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon.

 

Jag ska snart beställa en ny Mac mini med trådlöst tangentbord och trådlös platta.... men frågan som dyker upp är: Hur gör jag när jag kommer hem och startar minin första gången, kommer jag behöva mus/tangentbord med sladd för att starta upp den och synka den med min säkerhetskopia som ligger på min TC. För jag antar att man måste göra några knapptryckningar/musklick när man sätter på datorn första gången? :)

 

Mvh L

Nej, du behöver inte tgb och mus med sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver inte tgb och mus med sladd.

Men hur gör man då då.. funkar det trådlösa direkt innan man fått igång allt... alltså när du startar minin när den är helt ny...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... Hittad denna:

 

Allt fixar sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

It just works!

Grymt, Apple rockar som vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt, Apple rockar som vanligt...

Ja, jag förvånas också av hur enkelt det trådlösa tangentbordet kopplas upp redan tidigt i starten, så att man kan använda tangentkombinationer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag förvånas också av hur enkelt det trådlösa tangentbordet kopplas upp redan tidigt i starten, så att man kan använda tangentkombinationer. :)

Helt strålande...

 

Har ni era mac Mini på hela tiden eller slår ni på när ni ska kolla film eller använda datorn? Går den att starta med fjärren till Apple Tven från soffan tro? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Har ni era mac Mini på hela tiden eller slår ni på när ni ska kolla film eller använda datorn? Går den att starta med fjärren till Apple Tven från soffan tro? :)

Jag låter dem oftast gå i vila. Men en omstart då och då är aldrig fel, någon gång emellanåt kan man göra en säker start i förebyggande syfte eller för att lösa oförklarliga problem. Jag har en äldre mini som tv- och mediedator, och det funkar att låta också den gå i vila. Men jag har en platt-tv som skärm och det verkar som att man inte kan stänga av den förrän datorn är i vila, annars störs datorns funktion. Ibland har den slutat svara helt, då. Men det är alltså en äldre mini med Snow Leopard på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon.

 

Jag ska snart beställa en ny Mac mini med trådlöst tangentbord och trådlös platta.... men frågan som dyker upp är: Hur gör jag när jag kommer hem och startar minin första gången, kommer jag behöva mus/tangentbord med sladd för att starta upp den och synka den med min säkerhetskopia som ligger på min TC. För jag antar att man måste göra några knapptryckningar/musklick när man sätter på datorn första gången? :)

 

Mvh L

Det är ju inte frågan... men från och med nu går det inte att uppgradera RAM-minnet så se till att få minst 8 GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte frågan... men från och med nu går det inte att uppgradera RAM-minnet så se till att få minst 8 GB RAM.

Såg det, kommer köpa:

2,6 GHz, 8 GB minne, 1 TB hårddisk

 

Kollade först på den billigaste men när man la till 8GB minne så blev den endast 1000kr billigare än ovan och för dom pengarna får man dessutom 1TB HD samt bättre processor.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en fråga till...

 

Jag har en TC med inbyggt Airport, kan jag ansluta Mac minin med sladd till TCen och ändå köra skärmdubbleringen till min Apple TV? Eller måste Minin också vara ansluta till de trådlösa nätverket (TCns Airport nätverk som Apple Tven går på)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det, kommer köpa:

2,6 GHz, 8 GB minne, 1 TB hårddisk

 

Kollade först på den billigaste men när man la till 8GB minne så blev den endast 1000kr billigare än ovan och för dom pengarna får man dessutom 1TB HD samt bättre processor.. :)

...och ett knäpp bättre grafikkort. De har minsann räknat ut hur man får folk att öppna plånboken... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt strålande...

 

Har ni era mac Mini på hela tiden eller slår ni på när ni ska kolla film eller använda datorn? Går den att starta med fjärren till Apple Tven från soffan tro? :)

 

Min har stått igång sen januari 2008 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min har stått igång sen januari 2008 ;)

Men visst går den ner i vila när den inte används? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst går den ner i vila när den inte används? :)

 

Nej det har jag stängt av. Den står som server så den måste vara igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej det har jag stängt av. Den står som server så den måste vara igång.

Ok, men då verkar funktionen finnas iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...