Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Anslutningen misslyckades" iMac Bluetooth


debourg

Rekommendera Poster

Äntligen ska Airdrop funka mellan iPhonen (5) och iMacen (2011). Jag kör iOS 8.0.2 och OS X 10.10 Yosemite. Men nej. Jag lyckas inte parkoppla iMacen med iPhonen via Bluetooth. Varje gång så skickar iMacen en sifferkod till iPhonen. När jag trycker "bekräfta" så tar det en liten stund, sedan får jag felmeddelandet:
Anslutningen misslyckades
"NNs iMac stöds inte"

 

Någon som vet som är fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs inte parkopplas något för att AirDrop mellan Mac och iPhone ska fungera. Blåtand och WiFi måste dock vara påslaget i både Mac och iPhone för att det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Men det händer ändå inget. Både i iPhonen och i iMacen byts inte AirDrop-symbolen till en tillgänglig enhet/användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator du har?

 

In order to transfer files between a Mac and and an iPhone, iPad or iPod touch, your iOS device needs iOS 7 or later installed and your Mac needs to be a 2012 or later model.

 

http://support.apple.com/kb/HT6510

 

Nevermind, borde läst ditt första inlägg mer noggrant. Du skrev att din Mac är från 2011 och det är därför det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, så trist. Hade missat det, tack för hjälpen iaf, nu slipper jag ödsla mer tid på något omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...