Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nytt batteri ändå räcker inte min Iphone 4s hela dagen


dellistore

Rekommendera Poster

hej igen

 

ok nu har jag tagit bilden vid 6% kvar och inte rört mobilen men hur kan hemknappen vara så mycket ? kan man stänga av den eller vad?

Ok, det ser ju inte lysande ut, men lite bättre än förut i alla fall. Du har använt telefonen under hela dagen och telefonen har klarat sig totalt 11 timmar sedan du laddade den.

 

Åtgärdsförslag

Förutom de åtgärdsförslag jag gav förut så kan du även testa dessa:

- Hemskärmen & Låsskärmen: Att hemskärmen/Låsskärmen drar så mycket av strömmen kan tyda på att skärmen ofta lyser upp. Detta beror förmodligen på att du får nya Notiser, SMS etc som gör att skärmen lyser upp ofta. Du skulle kunna testa att stänga av notiser i inställningarna.

 

- Wifi: Jag ser att du inte har WiFi påslaget. Om du har WiFi hemma och låter funktionen vara påslagen på din iPhone hela tiden så kommer telefonen dra mindre ström när den hämtar data (exempelvis e-post).

 

Jag har inga fler idéer tyvärr. Om detta inte hjälper så får du åka till närmaste certifierade Apple-verkstad och be dem titta på det.

 

Sidonot: Min frus iPhone 4S har precis blivit pensionerad när hon fick sin nya iPhone 6. Hon har tagit ut SIM-kortet från telefonen och sedan bara låtit den ligga på köksbordet. Standby-tiden är nu uppe i 4 dagar. Detta visar på hur mycket ström telefonen drar för att ständigt vara uppkopplad mot olika nätverk.

- Om man har möjlighet kan man stänga av 3G/4G som drar mycket mer ström än Edge

- Dålig mottagning / Låg signastyrka drar också mer ström, så om man befinner sig på platser med dålig mottagning kan telefonen dra mer kräm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

Tusen tack för all hjälp nu har jag stängt av alla notiser så får vi se imorgon hur det gått.

 

det lutar åt en Iphone 6...

Åter igen TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...