Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inget ljud ur min iPhone 5s oavsett vad jag gör, hjälp?


Danielhalen

Rekommendera Poster

Hej, jag får verkligen inget ljud ur min iPhone 5s, bara när någon ringer och när jag pratar i telefonen, men när jag ska lyssna på musik eller kolla på videos så funkar det ej. Det konstiga är att den säger att jag har hörlurar i när jag höjer och sänker volymen fast jag inte har några hörlurar i. Har testat gjort alla möjliga metoder som att tvätta auxingången ( den för hörlurar) men en tandpetare och nål, startat om mobilen, nollställt alla inställningar, och massa olika saker, men inget gör så att det fungerar. Skulle vara jätte tacksam om någon har tips eller kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem fick jag i somras när jag kopplade upp min telefon via bluetooth till en extern högtalare. Kolla under bluetooth och se om telefonen fortfarande är "parad" med en extern högtalare. Alternativt stäng av bluetooth en liten stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag får verkligen inget ljud ur min iPhone 5s, bara när någon ringer och när jag pratar i telefonen, men när jag ska lyssna på musik eller kolla på videos så funkar det ej. Det konstiga är att den säger att jag har hörlurar i när jag höjer och sänker volymen fast jag inte har några hörlurar i. Har testat gjort alla möjliga metoder som att tvätta auxingången ( den för hörlurar) men en tandpetare och nål, startat om mobilen, nollställt alla inställningar, och massa olika saker, men inget gör så att det fungerar. Skulle vara jätte tacksam om någon har tips eller kan hjälpa mig.

 

Kolla om din telefon fortfarande är "parad" med en extern högtalre via bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem fick jag i somras när jag kopplade upp min telefon via bluetooth till en extern högtalare. Kolla under bluetooth och se om telefonen fortfarande är "parad" med en extern högtalare. Alternativt stäng av bluetooth en liten stund.

Har allting avstängt så vet inte var det är, får upp en ruta ibland där det står " kabeln eller tillbehöret är inte certifierad och kanske inte fungerar med denna iPhone. " fast jag inte är anslutet med något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om något har hänt med botten av din iPhone - inte så att den blivit vattenskadad i botten? Om nu varken högtalaren spelar ljud och din iPhone tror du har hörlurar i kan det ju vara något som hänt där?

 

Om du dessutom har problem med din lightningkontakt, som det verkar, eftersom den säger något inte är certifierat fast du inte har något anslutet...

 

Enda isf är ju att lämna in den till Apple så får dom kolla den och säga vad som hänt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog så gick den till av sig själv under natten, helt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...